2015. aug 29.

37. A tizenkettedik hét

írta: Clamesa
37. A tizenkettedik hét

Eltelt a 11. hét, amelynek fő eseményei a felfázásom, az EKG-vizsgálatom, a toxoplazmózis vizsgálatom, a vércsoport és ellenanyag meghatározásom voltak.

Felfázás

Mielőtt elutaztunk, csináltattam egy teljes labort, amelyhez tartozott vizeletvizsgálat is. Az orvos a csillagos értékeimre tünetmentességemet látva nem írt fel semmit, hanem tenyésztési ismétlést javasolt. A szigeten ugye beütött a krach, felfázásos tüneteim voltak. Hazaérve irány a háziorvos, aki másnap reggelre küldött a laborba, újabb vizelettesztre és tenyésztésre, mielőtt felír valamit. Minden nap egy felfázás, az orvost távol tartja. Nem pedig az alma!

A másnap reggeli teszt után egyből mentem az urológiára 1,5 órát üldögélni, majd felíratni magamnak gyógyszert. Az első laboreredményem alapján simán felírták az Augmentin duot (napi 2 tablettát), és már aznap este sokkal jobban voltam. Hiába, a szakorvos az szakorvos. Azt mondta az urológus, hogy rég fel kellett volna írni valamit, és megdöbbentő, hogy nincs lázam. Vicces, mert másnap megérkeztek az eredményeim a háziorvoshoz, de a vizelettenyésztés váratott magára. Ha-ha-ha, hagyott volna még aznap is szenvedni gyógyszer nélkül! Áldom az eszem, hogy szakorvoshoz mentünk. És nézzétek, a nyaralás utánra a nyaralás előtti állapothoz képest mennyit súlyosbodott a problémám!  

2015.08.10. -> 08.26.

  • - vörösvérsejt pozitív -> POZITÍV maradt
  • - fehérvérsejt pozitív -> POZITÍV maradt
  • - VVS: 6 db/ltr -> 21 db/ltr (3-ig lenne oké)
  • - FVS: 8 db/ltr -> 472 db/ltr (6-ig lenne oké)
  • - fehérje negatív -> +++
  • - nitrit negatív-> POZITÍV lett
  • - laphámsejt: 3 db/ltr-> 47 db/ltr (20-ig lenne oké) Ez azt jelenti, hogy a húgycső sérült.

Dr. Fehér, a háziorvosom egyébként megdicsért, hogy még nem híztam, és odaadta az egyéb eredményeimet korábbról. Szerinte érdemes odafigyelni és konzultálni dietetikussal az étkezésről. Erre van is egy javasolt alkalom a Maternity terhesgondozási protokolljában a 13. héten.

Toxoplazmózis

Nehezen hiszem el, de full negatív. Nem állítanám, hogy vidéken nőttem fel, de nagyszüleimnek voltak kutyáik, cicáik, ettem tonnaszám a mosatlan gyümölcsöt és zöldséget a kertjükből, túrtam a földet, játszottam a macskaszaros játszóterek homokozójában. Sokszor segítettem (inkább csak nem akadályoztam őket) a nagyimnak és anyunak meg apunak a nyers hús panírozásában. Bár, én magam sosem szeleteltem nyers húst, és nem is paníroztam egy családnyi adagot soha. Mi is tartunk cicát 1 éve, akit nem kíméltem simogatásaimtól, puszilgatásaimtól, a tappancsának puszilgatásától és rengetegszer cseréltem neki almot, emeltem őt az arcomhoz és aludtam vele egy ágyban. NEM KAPTAM EL tőle sem.:)

Dr. Fehér szerint egyébként ez hajlam kérdése (a magyar társadalom több, mint felének van), és hajlam nélkül 1% az esély erre a dologra, hiszen a cicánk egyértelműen nem kapta el a betegséget, vagy már nem fertőz. Ő nem jár ki, rendesen oltatjuk is, megmossuk a zöldségeket, amiket eszik. Nyers húst sosem tartunk itthon, így attól sem kaphatja el. Dr. Fehér szerint mellőzzem a puszilgatást, meg ölelgetést. Mondtam, hogy tudok mutatni róla fényképet, és akkor majd second thought ő is, de mondta, hogy jó, akkor csak mossak sokat kezet. Ezt igyekszem tartani!:) Ezentúl 4-6 hetente nézik a toxoplazmózisomat vérből, ha elkapom és nem kezelik ASAP, az végzetes a magzatra nézve, de ha kezelik, no para. Olyan cuki, mert Dr. Fehér a kiscicánkról is vett fel a kartonomban anamnézist, betegségeiről, koráról, méreteiről. Fényképet sajnos nem kértek róla, de már bizti bánják azóta!:)

Ebben a videóban tök viccesen és tudományosan magyarázza el egy doki a toxoplazmózis és a cicók viszonyát:

EKG

Az EKG-n lefeküdtem egy ágyra csupasz felsőtesttel, egy polgári házzal szemben volt az EKG ablakja. Csendben említettem meg a dokinak, hogy jó lehet férfiként a szemközti házban lakni. Ő meglepetésemre elnevette magát és mondta, hogy fájdalom, de árnyékolt az üveg. Eszembe jutott a Couplingból, mikor a csajok egy jó csajt stírölnek és irigykedve bunkó dolgokat mondanak rá messziről. Susan elmondja életem kedvenc mondatát: "neki biztosan nem folyik le a hónaljához a melle, ha hanyatt fekszik." Nos, igen, talán mégsem annyira jó a BLESZ-szel szemben lakni.:) AZ EKG eredményem egyébként tökéletes, zavar nem látható benne.

Vércsoport, ellenanyag

A vércsoportom az anyám által hittel szemben nem B+, hanem 0+. Ez azért funny, mert többször próbáltam életemben vért adni (adtam is), de sokszor küldtek el azzal, hogy B+ra nincs szükségük. Nullásra lett volna:) Az a vicces, hogy Aldric anyja is rosszul emlékszik Aldric vércsoportjára, mert nála is kiderült, hogy 0+, mint én, az anyukája A+ot tippelt. Neki persze magyarázat, hogy 3 gyereke is van, de anyunak nincs erre a tévedésre mentsége!:) Antitest szűrésem negatív, ami jó.

A szifilisz és a hepatitis eredmények még nem jöttek meg, augusztus 10 óta. Felőlük ott döglik meg a TB-fizető állampolgár, ahol csak akar. Bár, lehetőleg ne náluk, mert ha nem vagy benn 3 napot, nem kapnak utánad pénzt és még takarítaniuk is kell utánad...

Trombózis

Még nem dolgoztam fel a szerdai eseményeket, amikről Aldric az előző posztban írt, így azokat nem is akarom említeni. Kértem időpontot laborra, amely azt méri, jó méretű Fraxiparine-t szúrunk-e. Kaptam is szeptember 9-re...szerintem ők ott a Hematológián az akkut szóról azt hiszik, hogy egy elemfajta a fényképezőgéphez. Ez az időpont azért is vicces, mert aznap reggelre került át a kombinált teszt is, ahol szintén van vérvétel. Aznap este kevés vérrel könnyen leihatnám magam, de sajnos tartogatnunk kell a pénzt, ha a gyereket a Corvinusra akarjuk járatni. :D 

jd_uterus.jpg

Baba-related dolgok

Felhívtam a védőnőt, aki tök szimpatikus volt. Hétfőn megyünk hozzá első tanácsadásra. Említette, hogy feltétlen jöjjön Aldric is, hiszen úgy kerek a sztori.:) Szegény nő, biztosan egy lelkes, álmodozó, a gyerekéről pocaklakóként és babóként beszélő, segítségére szomjazó ősanyát vár. Megkap minket: a bonyolult kérdéseket feltevő, korábban elvetélt, minden gyerekgondozási könyvet végigolvasott, kiterjedt anamnézissel rendelkező házaspárt. Első tesztkérdésnek szánom, hogy tud-e majd ajánlani gyermekgondozási könyvet, és ha igen, milyet fog ajánlani. Elkezdtem rendezgetni a könyveinket, a nagyon hardcore tudományt szeretném a hálószobai polcokra tenni, hogy a nappalink alapján azt higgye, szeretünk olvasni, de csak ennyiről van itt szó. Kitakarítja Aldric a lakást is jól, mert egy háztömbnyire lakunk a védőnői központtól, lehet, ki akar majd jönni, hogy megnézze, milyen barlangban kívánjuk felnevelni a gyereket. Végül is, megérteném: mindenhol minisztériumok, bankok, csupa korrupt, gyorsan hajtó, homofób, idegengyűlölő, kövér, kopasz férfi! Ha a gyereknek nem ezt a sorsot szánja a védőnő, én megértem.:))

elliot_uterus_glowing.jpg

Remélem, kapunk terhesgondozási könyvet is, amibe beleírják az emberek az eredményeimet. Ez azért kell, mert ha összegyűjtünk 4, azaz négy vizsgálatot 10 hónap alatt, akkor annyi pénzt kapunk az államtól, hogy hatszor, azaz 6-szor meg tudom csináltatni a hajamat a fodrásznál.:) Fura, hogy pénzt adnak ilyen durva gazdasági helyzetben és nem lehetőséget arra, hogy "olcsóbban" vásárolhass Tefal edénykészletet a Sparban...

Egyébként a 26/2014. (IV. 8.) EMMI rendelet a várandósgondozásról szerint kell a terhesgondozási könyv kiállításához "a gondozásba vételkor rögzített rizikó-besorolás". Ez nekem nincs, bár Belics szerint magas rizikófaktorú vagyok. A háziorvosom szerint ezen ne aggódjak, itt van ez a három mappányi anyag, ha ez se elég...De tudjátok, hogy van ez: biztosan ez is olyan, mint a szakorvosi javaslat, hogy valaki szakorvos és javasolja, az attól még számukra nem szakorvosi javaslat.:)

 

Szólj hozzá

nőgyógyász védőnő háziorvos fehérje rendelet szifilisz felfázás hepatitisz hólyaghurut fehérvérsejt tenyésztés toxoplazmózis augmentin EKG vizeletteszt vörösvérsejt laphámsejt terhesgondozási könyv fraxiparine hetenkénti