2016. feb 22.

111. CTG és pisiteszt

írta: Clamesa
111. CTG és pisiteszt

Voltunk ma CTG-n (azaz, magzati szívhangmonitorozáson) , ahol két tappancsot tettek rám és hallgattuk a magzati szívverést.

Az NST úgy viszonyul az CTG-hez, mint a sonka a prosciuttohoz. A gazdagok egyszerűen az utóbbi szót használják a dolog leírására.:D P.Z., a dokink szerint is úri vigasság ez a dolog, mert ennél azért jobb gépek is vannak náluk, amik több dolog megállapítására képesek, de ki akartuk próbálni ezt is!:) Főleg, hogy az NST, azaz a non-stressz teszt valójában yes-stressz teszt lenne, a legtöbb helyen a terhes nőnek egy dudával mennek neki, és neki jeleznie kell, ha magzatmozgást észlel, mert a magzat összefosta magát ijedtében. Szimpi. Nem, mégsem az. A miénk attól is összerezzen, ha pukizom, vagy a cicánk hangosabban elnyávogja magát.

A CTG előtt a kedvenc asszisztensünk kötött rám lazán egy övet, ami alá tett ultrahangos zselét és két tappancsot. Csendesen bocsánatot kért, ennek a szalagnak kétszer át kellene érnie engem, de mivel nem ér át, így csak megkötni tudja rajtam. Én már magamban az "undorítóan kövér vagyok" és a "hogy tehettél belém egy 3 kilós gyereket, mi marad ezután a testemből???" mondatok kimondása között vacilláltam, amikor azt mondta: de ez normális, senkit sem ér át a szalag.:)

Ez pedig itt már én, ahogyan a székben ülök:

ctg3.png

Az volt a szabály, hogy a 20 perces vizsgálat alatt legalább háromszor ki kell lengnie a számlálónak, vagyis 3-szor legalább nagyon meg kell mozdulnia a magzatnak. Ismerjük el, hogy neki könnyebb volt ezt teljesítenie más magzatoknál, mert ő csak éjjelente alszik, és nappal végig tombol. És, amiatt is, mert félig fekvő helyzetben sikerült leülnöm a forgószékbe, amit ő mindig őrült mozgással kommentál. Ki is lengett a görbe 14-szer. :))

A vizsgálat alatt Aldrickal beszélgettünk egy szobában, ahol 25 fok volt! 25! Az emberek meg vannak bolondulva a fűtéssel, aztán meg csodálkozva kérdezik egymást, hogy jaj, vajon miért fáztam meg kinn. Viszont nyitva volt az ablak résnyire, ami miatt csak egyszer volt olyan hőhullámom, hogy majdnem összehánytam magam. Többnyire hallgattuk a dobogást és nevettünk rajta, hogy milyen cuki a hasamon a mozgás.

Adni kellett vizeletet is, az eredménye jó lett. A pozitív értékek csak akkor jelentenének gondot, ha 1. nem lennék terhes, 2. vizesednék és a vérnyomásom magas lenne.

  • LEU: +3, 500 Cell/uL (fehérje, felfázásra utalhat)
  • KET: - (keton)
  • NIT: - (nitrit)
  • URO: +1, 33umol/L (felfázásra utalhat)
  • BIL: - (bilirubin)
  • PRO:- (fehérje)
  • GLU: - (cukor)
  • SG: 1,015 (Studium Generale, a Corvinus egyik érettségi előkészítője. Upsz, lehet, mégse, mert az nálam negatív lenne.:) Legyen akkor: ph érték)
  • BLD: - (vér)
  • ph: 7,5
  • Vc: +2, 2,8 mmol/L (cukor)
  • reagenssel negatív (vegyületek)

Megmérték a vérnyomásomat is, ami a szokásos 112/86, azaz szégyellnivalóan alacsony egy sima emberhez képest is, nemhogy terhesen. A pulzusom 117 volt, ami normális, mert 1. terhes vagyok 2. előtte voltam túl egy ideg- és hőhullámrohamon, amiért fűtenek, mint a 92 éves nagyapám se fűtött, pedig neki a vérellátása elég szar volt a végtagjaiban.

Ez pedig a magzat görbéje. Gyerekkoromban ilyen görbék hátoldalára rajzolgattam, mert apám számolatlanul hozta haza ezeket a kórházi szemétből. Ma már ugyanabban a kórházban kinyomtatni sincs pénz az ekg papírokat, nemhogy pazarolni. Talán A. majd stadionok hátuljára fog rajzolgatni.

ctg2.jpg

A CTG 5.000 Ft-ba került.

 

 

Szólj hozzá

ctg vizelet vérnyomás fehérje toxémia nst maternity Magzati szívhangmonitorozás