2015. jún 25.

3.A terheléses cukor- és inzulinvizsgálat: rossz (?) eredmények!

írta: Clamesa
3.A terheléses cukor- és inzulinvizsgálat: rossz (?) eredmények!

Terheléses cukor-és inzulinvizsgálat: az IR kiszűrésére, a teherbeesés valószínűségének növelésére és a vetélés kockázatának mérséklésére. Háromszor vesznek vért az embertől, közben megiszunk egy ott készült limonádét. Mangó nélkül. Pedig én a mangósat szeretem. De nem kívánságműsor.:)

2012-ben csináltattam már egy ilyet, annak felső határon táncolt az eredménye, de nem kaptam rá gyógyszert, most a 2015 már sokkal jobb eredményt hozott (még a terhességem előtt), erre viszont kaptam (a vetélés után). A vetélés előtti vizsgálat eredményét elvittem a dokihoz, amikor a teljes hormonsor eredményét is, és együtt a kettőt értékelve úgy döntött, mégsem kielégítő az 1,84-es HOMA-indexem (2-ig jó ugyanis ez az érték, és így a felső határon táncikálok.)

glukoz.png

Szedek rá napi 2X1/2 darab Merckformint. Majd szeptemberben kell (3 hónapra a vizsgálat után) kontrollvizsgálatot csináltatni. Esetleges újabb terhesség első napjától konzultálnom kell az endokrinológusommal, hogy emelni, csökkenti kell-e az adagomat, vagy egyáltalán szednem kell-e. K.V. doktornő igazán korrekt, okos, kedves orvos, benne igazán lehet bízni, ő vette először komolyan az inzulinrezisztencia problémám. Minden orvos rendben levőnek találta, ő pedig azt mondta, azért támogassuk meg egy kicsit ezt az eredményt.:)

2012-ben az eredményeim után L.B. (nőgyógyász) sportolást és speciális diétát javasolt. Elkezdtem úszni és futni, és normálisabban enni, de nem tartottam inzulinrezisztencia diétát. Őszinte leszek, nekem az akkor túl nagy áldozatnak tűnt úgy, hogy nem akartam akkor még babát. Fogytam 10 kilót (70-ről lefogytam 60-ra) és az értékeim normalizálódtak.

Az eredményeim 2015-ben ezek voltak. (Ahol durva eltérést látok, oda beírtam a 2012-es adatokat.)

Éhgyomri glükóz: 5,3 mmol/l (ref.3,8-6,0)

60 perces glükóz: 3,8 mmol/L

120 perces glükóz: 3,9 mmol/L (ref.4,1-7,8)

Inzulin: 7,8 mIU/L (ref.2,6-24,9) Ez 2012-ben 12,10 mmol/L volt!

60 perces inzulin: 37,2 mIU/L Ez 2012-ben 96,4 mmol/L volt!

120 perces inzulin 47,7 mIU/L

IR=HOMA index:1,84 (Normális:<2)

Árak:

  • endodoki díja, aki javasolta a 2015-ös vizsgálatot: 15.000 Ft,
  • a 2012-es eredményre egyébként ajánlott Inofolicot, ami 3 hóra 15.000 Ft.
  • Inzulinrezisztencia vizsgálat 2012-ben 10.000 Ft,
  • 2015-ben 12.000 Ft, mindkettő az Istenhegyi Klinikán történt egyébként nagyon kellemes körülmények között, rendkívül kedves személyzettel és nővérekkel!
  • az endokrinológus díja, aki végül felírt rá gyógyszert: 14.500 Ft (itt kicsit csalok, mert a hormoneredményeimet is ekkor nézte meg, lásd következő poszt) 
  • a felírt Merckformin gyógyszer ára: 1700 Ft 2 hónapra.

Ami jó hír, hogy nincs tehát inzulin-rezisztenciám, nem vagyok cukorbeteg sem. A kis eltérés pedig korrigálható gyógyszerrel.:)

 

Szólj hozzá

panel sport evés vetélés úszás diéta futás lh limonádé inzulin hormonvizsgálat vércukor pajzsmirigy véralvadás terheléses cukor inzulinrezisztencia tsh d-vitamin trombofilia elvetélek vetél HOMA mangós limonádé