2015. okt 17.

58. A 19. terhességi hét: hogyan is lett volna lány, mikor fiú!

írta: Clamesa
58. A 19. terhességi hét: hogyan is lett volna lány, mikor fiú!

Az amnió eredménye. A 18. hetünk főleg az amniocentézis eredményére való várakozásról szólt. Meg a vetyengésről, hogy vajon tényleg XY előjelű-e a magzat. És azon, hogy vajon ez számít-e egyáltalán bármiben, ha úgyis beteg. És, vajon valamiféle jel-e az, hogy ha álmomban-se-gondoltam-volna nemű a magzat, akkor a Down-nal már nem büntetnek minket? Sőt, ha úgyis a szopórolleren vagyunk, miért is lenne Downos egy nem-kívánt-nemű magzat, hiszen sokkal nagyobb kicseszés lenne egy kiscsajt elveszíteni.

Csütörtökön telt le a Maternityben beígért 7-8 napból a 7. Az orvos az amnión határozottan a csütörtököt ígérte, esetleg a pénteket. Estig vártuk a hívását, semmi. Aztán másnap délután már annyira kibuktunk, hogy felhívtam a Maternityt.

Csendben megjegyzem, hogy ebben az országban nem tudsz annyit fizetni, hogy a lowest levelen is intelligens, segítőkész, magas EQ-jú emberek dolgozzanak. Miért? Mert attól, hogy meg vannak fizetve ezek az asszisztensek, még magyar emberek. Sőt, olyan magyar nők, akik a magyar egészségügyi rendszerben tanultak és dolgoztak ezelőtt. A recepciós teljesen inkompetens volt. Egyik mondatában azt mondta, hogy P.Z. azonnal hív, hogy van-e eredmény, a másikban azt, hogy ő még nem régen van itt, és nem ismeri P.Z. szokásait. A kérdésem egyébként csak az volt, hogy szerinte hány óráig számíthatunk a doki hívására. Aztán nem hallgatta végig, amit kérdezni szerettem volna, hanem közbevágott. És még azt a kedvesnek szánt, de valójában rendkívül érzéketlen mondatot is megkaptam tőle, hogy "simán lehet, hogy még ma meglesz az eredmény, de ha nem, akkor hétfőn telefonáljon ide". Azt nem tette hozzá, hogy "bár, én akkor is inkompetens maradok":)) Szerintem nem értette, mit jelent az amniocentézis, és milyen lehet megszülni egy 19 hetest. Nagyon rossz hangulatot tud csinálni, ha egy-egy alkalmazott nem kelti benned kurva sok pénzedért sem a beavatottság érzését.

Aztán végül megadta a doki telefonszámát, aki elmondta, hogy lusták a magzat sejtjei, de máris felhívja a labort, és ha kitenyésztek, ha nem, mindenképp felhív 2 órán belül. Lusták? Ekkor jöttem rá, hogy biztosan magyar férfi van a pocakomban. Csak remélem, nem mutatja azon genetikai mutáció jeleit, mint azok, akikkel Aldric előtt dolgom volt.

boy.jpg

Negyed óra sem telt bele, és telefonált P.Z., hogy rákérdezett a "lányoknál" (a.k.a. vegyészek?), akik mondták, hogy kitenyészett a minta, és 2 óra múlva van eredmény, visszahív. Egy óra múlva hívott, hogy egészséges a baba! Kérdezte, a szonográfus mondta-e egyértelműen a nemét. Mire én kb. ezt a választ adtam: "Igen, kislányt tippelt. Nem, bocsánat, fiút tippelt!" A doki: "igen, kisfiú." Erre én valami olyasmit mondtam az egyszeri részeg tinilány stílusában, hogy "nem baj, egészséges, köszönjük. Mikor is lehet menni azért az...azért a kifényképezett...azért a...kromoszómatérképért?" Szép teljesítmény volt ez a pár mondat tőlem, aki abból élek, hogy szépen fogalmazok és okosakat írok társadalomtudományi dolgokról...

Végül megbeszéltük, hogy szerdán II. genetikai uh és hüvelyvizsgálat, és a térképét is elhozhatjuk a kölyöknek! Meg a családi adókedvezményes papírunkat is! Havi + 5.000, yay! Persze minket továbbra is érdekel, hogy mitől van bennem egy Rihanna-nyi szabad béta hCG, de talán erre is kapunk tippeket szerdán P.Z.-től.

A felfázás. Megint fel vagyok fázva, most nem olyan nagyon, mint a nyaralás után voltam, de nem is csak annyira, mint előtte. A laboreredményem alapján nem írt fel az urológus semmit, szerinte egy hét múlva nézzük meg újra, de mivel én szeretnék antibiotikumot, mert kényelmetlen számomra a sok pisi+kis fájdalom, ezért hétfőn bepróbálkozom a háziorvosnál is. Ő kért tenyésztést a héten, talán meg is lesz hétfőre, és akkor felír valamit. Ha nem, akkor megint eldöcögök a laborba, hátha romló eredményeimre már ad valamit az urológus. Ő egyébként ajánlotta a tőzegáfonya kapszulát, de én nem hiszek az ilyen vuduban, nem tehetek róla, inkább rendes gyógyszert szeretnék, ha bajom van.

A hasam pigmentjei és egyéb pigmentek. A linea negrám erősödik, a hasam pedig nőtt.:) Az arcomon megjelentek pár hete a terhességi foltok. Külön tetszik, hogy bár nem nézek ki lupus-osnak (még), természetesebbnek tűnik a szőke hajam, mert szeplős az orrom és az orcám egy része is! Köszi baba!

A baba fiú. Eddigi - nem túl hosszú életemben - mindig tudtam, hogy akarok gyereket. Úgy gimis koromig azt hittem, hogy az jó dolog, később tudni véltem, hogy szar dolog, de mégis akartam. Most már tudom, hogy a terhesség valójában jó szar, de mégis akarok babát. A gyerek alatt mindig lányt értettem, sose gondoltam volna, hogy fiam lesz. Hiába na, Murphy mindig lecsap, ha szükség van rá. Mindig lányos lány voltam, sminkes blogom van, imádok fodrásznál parádézni, szeretek sportolni, szeretek szép ruhákban járni, festeni a körmömet lányos színekre. Emiatt azt gondoltam, gyönyörű fodros gyerekruhákat fogok adni a kicsimre, már születésekor fülbevalója lesz, majd szép szőke haját fésülgetem. Bár, biztosan vannak aranyos fiú ruhák is, még akkor is, ha nem is annyira azok, mint a lányrucik.

babaruha.jpg

Amitől a legjobban izgultam, hogy amikor elkezd a lányunk érdeklődni a teste, a szexualitása, a menzesz és egyéb dolgok iránt, akkor majd én elmondom, hogy is van ez valójában. Aldric családjában a szexuális nevelés mindig tabunak számított, így azt most a fiunknál újra kell tanulnunk, mert ő semmi alapot nem hozott magával. Azt hittem, a lányom majd örökli tőlem, hogy nem fáj a menzesze, és azt is, hogy nyafis, de nagyon erős lány. Okos lesz, nagyszájú, ambiciózus, és öntörvényű.

Ma már azzal vigasztalom magam, hogy a fiam legalább nem örökli a női ági családi betegségeket: csípőproblémák, trombózishajlam, nagy mell, széles hát, alacsonyság. Sőt, sajnos a családomban minden nő combos-segges típus, bár, szerencsére bennem ezt apám génjei ellensúlyozták, így vékony alkatú lettem. A kettőnk lánya egy netes kalkulátor szerint is 175 cm lenne minimum, Aldric női ágáról örökölné a női magasságot, a széles arcot, a seggességet-combosságot és a melletlenséget is. Így viszont lehet egy fiunk, aki magas, jóképű, alapvetően atléta alkatú, mint Aldric vagy az Apám. Az egyetlen sajnálatos dolog lehet a nagy orr, viszont az én családomra az nem jellemző, hátha mi kiütjük! Kíváncsi leszek a fogaira, az én családomban sosem romló, de csálé fogak vannak, Aldric családjában szép, de romlók.

(A körülmetélés volt mindig az ideám, ha mégis eszembe jutott, hogy fiam lesz. Nemrég még úgy tartották az USA-ban a tudósok, hogy sokkal higiénikusabb a nyiszálás, én meg azt gondoltam, hogy szebb is. Ma már kiderült, hogy higiéniában semmit nem számít, viszont a körülmetéltek nem hordozzák a kizárólag nőkre halálos veszéllyel járó méhnyakrákot. Most, ahogyan az országos politikai helyzetet nézem, minden érzésem ellenére félek körülmetéltetni a gyereket. Évek kellenek már csak ahhoz, hogy leszedjék a férfiakról a ruhájukat egyenruhás magyarok, hogy megnézzék, zsidók, vagy arabok-e (=körül vannak metélve), és eszerint döntsék el, mi legyen velük.)

A fiunk kaphat Magyarországon mindig munkát, a fiunkat megkérdezik egy tudományos vitában a véleményéről, a fiunk nem veszíti el az állását a GYED miatt, a fiunktól nem várják el, hogy ne legyen okos, hogy tudjon főzni, vagy hogy egyedül vigye a háztartást. Annak ellenére, hogy nem szeretnénk tehetetlen, lusta, sört ivó, tévénéző magyar férfivá nevelni Őt, még szeretném, ha be tudna illeszkedni a magyar társadalomba. Ami nőként...élettel összeegyeztethetetlen dolog a régiónkban. A fiúkat nem kell félteni, a fiúkat nem tudják teherbe ejteni.Továbbá mindig menőnek tartottam, ha egy fiú szülei annyira felvilágosultak, hogy mindkettőjük vezetéknevét adják a fiuknak.

Attól félek ugyan, hogy mivel jár az, hogy nem tudunk magyar férfit felnevelni (mert Aldric sem az). Vajon emiatt nem érti majd a világot, nem értékelik majd őt a nők, és hülyének nézik a férfitársai? Egy kedves baráti párnak (P.G. és S.Zs.) fia született, ők úgy vélik, az ő feladatuk, hogy okos, értelmes, kedves férfit neveljenek majd a babából, és az is, hogy megkeressék neki ehhez a megfelelő közeget, amelyben felnevelkedhet, és amely nem rekeszti ki.

Én velük vagyok ebben a gondolatban! :) Ja, és jövőre akarok egy lány babát is!!!:)

"Örülök, hogy fiú vagy (...),

bár kislányt szerettem volna,

de akkor még nem ismertelek.

És úgy látszik, a fiam is örül, mert rám mosolyog.

Talán arra gondol, hogy

lesz neki még egy húga.

Vagy ha nem lesz,

akkor majd hoz ő

egy kislányt a házhoz." /Janikovszky Éva: Örülj, hogy fiú!/

Szólj hozzá

terhesség arab magzat zsidó háziorvos öröklődés fiú terhes has labor pigment felfázás körülmetélés urológus tenyésztés terhességi hét amniocentézis Down-kór vizeletteszt Maternity linea negra linea nigra hasnövekedés fiú ruhák pigmentálódás hetenkénti