2015. okt 25.

60. A 19. héten az alvázam több csatát is megnyert a bacik ellen és vettünk babacuccokat!

írta: Clamesa
60. A 19. héten az alvázam több csatát is megnyert a bacik ellen és vettünk babacuccokat!

Felfázás. Ezen a héten még mindig jelen volt a felfázásom (lévén, még nincs meg a tenyésztés, ami a háziorvosom mániája gyógyszer felírása előtt). Furcsa, én azt hittem, pénzt kapnak a cégektől a gyógyszereik felírásáért, és hogy csak 130.000-et keresnek (ami zavarja is őket), így azt gondolná az ember, felírnak bármit. De nem. A tenyésztés eredménye nyilvánvalóan minden alkalommal egy laza kis streptococcus és e.coli baci szokott lenni. Mindezek is csak azért, mert a munkahelyemen undorító a vécé. Én, bevallom, eddigi felfázásaim során mindig előbb adtam fel a harcot a fájdalom miatt, és mentem el rendes szakorvoshoz receptért, mint hogy megvárjam a 2 hetes tenyésztést. Most kivártam volna, de P.Z. a szerdai konzultáción felírt egy antibiotikumot, mondván, a bacikat ki kell irtani, nem pedig tenyésztgetni kell őket. Azt hiszem, ezt hívják nyugati orvostudománynak. 4. napja szedem, az állandó pisilési inger el is múlt!:)

incon.jpg

Vécémanó. Terhességem első 3 hónapjában alig mentem vécére (mindent kihánytam, amit ettem), utána hirtelen visszajött az étvágyam. Erre a szervezetem eleinte szorulással reagált, amit megoldott a Laevolac szirup és régi barátom, a glicerines Teva végbélkúp. Ezen a héten azonban krízishelyzetbe kerültem. A hét elején őrületes szenvedések árán két nagyon durva darab jött ki belőlem, hiába kúp, hiába szirup. A legfurább volt az, hogy egy jó adagnyi vér is távozott velük együtt. A gyógyszertáros a Sperti kenőcsöt ajánlotta, mert ez belső aranyér, ami terhesség alatt természetes, de lehet rajta segíteni. A kenőcshöz van aplikátor, amivel bentre is kell juttatni belőle, de csak addig, amíg fáj (nekem ez 3 napnyi intenzív kezelést jelentett). Ám, az eddig véglegesnek tűnő megoldást mégis Aldric találta ki (nem hiába doktor!), a kóla! Tudtam mindig, hogy nem kellett volna abbahagynom az ivását!:) A kóla azóta is segít, 2-3 naponta, Laevolac sziruppal kombinálva csodát tesz. 

cant.jpg

Túl sok magzatvíz. A II. genetikai uh-n kiderült, hogy túl sok a magzatvizem. Az egyik barátunk nagyon elmésen megállapította, hogy az eü dolgozók szeretnek szabadosan fogalmazni, ha a beteghez beszélnek. A szonográfus pl. ezt mondta: annyi a magzatvize, hogy ott még egy gyerek elférne. Ez vagy TORCH-fertőzés (nem), vagy terhességi cukor (még nem tudjuk), vagy súlyos genetikai gebasz (nem), szívfejlődési rendellenesség (még nem tudjuk) vagy SEMMI. P.Z. javaslatára csökkentettem a ch-bevitel mennyiségét. Amiről lemondhattam még, az a gyümölcs, azokkal 100%-ban leálltam. A 22. héten tesztelik az Istenhegyin a vércukromat, ha ott kiderül valami baj, akkor követek majd étrendet.

Sajnos, a túl sok magzatvíz súlyos veszélyeket rejt magában (már, ha nem csak túlzón fogalmazott az ultrahangos, és valójában nem csak +10%-nyi vizem van). A burok nagy valószínűséggel megreped a 34-35. hét környékén. Ezért, amit lehet, megteszek azért, hogy csökkentsem a vizet odabenn, ha nem tudok tenni semmit, akkor várom a sorsomat. Néha eszembe jut, hívőnek kellene nevelni a fiunkat. Kinevetnék az osztálytársai, de ilyen helyzetekben lenni kihez fordulnia. (A 34-35. heti burokrepedéstől egyébként nem kell megijedni, a 28. héttől már nagy eséllyel túléli a koraszülött baba, még Magyarországon is!)

Igyekszünk ráhangolódni, hogy lehet, hogy nemcsak terhes vagyok, de gyerekünk is lesz majd! Barátnőim már a 12. hét után ráhangolódtak arra, hogy gyerekük lesz. Azok az ismerősök, akiknek meg volt vetélése, azt a terhességet, ami egészséges volt, boldogan élték át, és úgy, hogy most gyerekük is lesz. Nem tudtam eddig, hogy ennyire szorongós típus vagyok, de egy vetéléssel, egy súlyos betegséggel (antifoszfolipid-szindróma), pajzsmirigy és inzulin felső határokkal, egy amniocentézissel, és a legutóbb kiderült túl sok magzatvízzel a hátunkon...nos, lelkesnek lenni nem olyan egyszerű.

A magzat sokat segít, mert sokat mocorog, a méhem sem nő most, így tulajdonképpen egészen jól vagyok. Elhatároztuk, hogy megveszünk két tematikus részt a gyerekszobába, amíg még tudok rendesen mozogni. Elugrottunk az IKEA-ba, és megvettük a babaágyhoz és a pelenkázáshoz kötődő dolgokat. Ha bármi baj lesz, akkor meg lesz mit szétverni egy baltával!

A bútoroknál egyébként fontos volt, hogy illjen a szoba falához (fehér), a bútorainkhoz (világos) és ne keltse monstrum hatását, könnyen költöztethető legyen. Emlékeztek, milyen volt 10-15 éve bútort venni bútorboltban? Álltunk a sok ronda, meggyszínű, csicsás, rétegelt lemezből összetákolt izé között és tanakodtunk, vajon mások ízlése ilyen, vagy csak a boltvezetőé. Vagyis, a célunk az volt, hogy a bútorunk ne legyen ilyen:

kombiagy.jpg

Az IKEA-t  egyébként azért szeretem, mert minden termékük illeszkedik a másikhoz, és ajánlanak is az egyes darabokhoz kapcsolható dolgokat. Ami még tetszett, hogy rengeteg a pasztellszínű darabjuk, nem kell választani, hogy szaloncukornak vagy grincsnek öltözteted-e a gyereket, a nemétől függően. Ja, és a dolgokon nincs mindenhol kisállat. Végül ezeket vettük. (Kattintásra nyílnak.)

Az ágy:

  • rácsos ágyat
  • bele matracot
  • vízhatlan matracvédőt
  • lepedőt
  • rácsvédőt
  • paplant
  • egy garnitúra ágyneműt, a párnahuzatot a Dr. Spock szerint be lehet a feje alá tenni párna nélkül, hogy a nyálát felfogja. Anyám szerint az amorf állatok bővítik a fantáziát, és javítják a kifejezőkészséget. Én csak azért választottam, mert szerintem megnyugtatók.
  • Aldric szeretett volna venni neki egy macis plédet. Én meg úgy vagyok vele, hogy az ilyesmi nem hiányozhat egyetlen háztartásból sem!:)
  • Még korábban vettünk kiságyhoz való forgójátékot. Itthon rájöttünk, hogy ez nem fér meg az 5 méteres belmagassággal, így apám megígérte, barkácsol hozzá fából egy szép kart, ami odatartja a babaágy fölé.:)
  • A szüleim magukhoz utazóágyat szeretnének venni a bébinek, mert az jó, ha ott lesz náluk a bébi, és jó, ha utazunk vele külföldön/belföldön.

A pelenkázás:

  • pelenkázóasztalból ilyet szerettünk volna venni, de féláron megkapjuk egy baráti pártól, akik nem használták, mert kaptak egy kihagyhatatlan mamasandpapas ajánlatot. Így ezt megússzuk olcsóbban és közelebbről!
  • Vettünk pelenkázóalátétet, és rá való huzatot is. A huzat nagyon puha!
  • anyagpelenkákat
  • tárolókosarakat a pelenkázóasztalhoz: 5 db-os, egy nagy zárt, két kicsi nyitott kosárka, és egy akasztós rész az anyagpelusnak.
  • Tetszik ez az asztal, mert alá és a polcára is befér a babakád, amit szintén IKEA-ból szereztünk be. Imádom, hogy benne és az alján is vannak csúszásgátlók.

Kaptunk a hétvégén egy baráti pártól babatornaszert, játszószőnyeget, és egy adamo hintát.Utóbbi felszerelésén sokat fogok nevetni majd, mert azokat sem 5 méteres magasságú lakásra tervezték. Miért nincs egy belvárosi verziója ennek is, mint a briósnak a croissant?:)

snob.jpg

Szólj hozzá

glicerin terhesség pelenkázás cukorbetegség kóla ikea hányás hányinger bútor ágy antibiotikum babakelengye inzulin szénhidrát magzatvíz pajzsmirigy felfázás aranyér pelenkázó köldökzsinór terhességi hét szívultrahang utazóágy torch burokrepedés streptococcus e.coli istenhegyi ecoli Laevolac szirup magzati echocardioraphia terhességi cukor glicerines végbélkúp sperti sperti kenőcs belső aranyér vizelési inter túl sok magzatvíz több magzatvíz hetenkénti