2015. jún 25.

5. Red John és a véralvadási panel

írta: Clamesa
5. Red John és a véralvadási panel

Véralvadási panel. Szinte tudtam, hogy itt lesz a bibi! (Oké, mégsem tudtam.)

Mindig rajongtam a Twilightért, felnőtt létemre. Tudjátok, nyáron szokott lenni az álmos 1-2 nap, amikor végig zuhog az eső és baromi hideg van. Én olyankor a takaróm alatt meleg teával végignézem az összes epizódot. Imádom azt a scene-t, amikor Carlisle Bellából üvegdarabokat műt ki. Az emberi (?) küzdelem jelképe lehetne az, ahogyan Carlisle visszatartja magát Bella vérének hívogató illata ellenére is. És szeretek bármikor újranézni egy Hófehérkéről készült filmet, de nem a menőt, hanem a cikit. Mindig tetszett benne az a jelenet, ahol Hófehérke anyukája megvágja az ujját egy üvegdarabbal, és a kiserkenő vér a hóba hull. Jelképezve Hófehérke ajkainak színét.

Furcsa kapcsolatom van a vérrel, apám gyerekkorom óta rendszeres véradó, ahogyan én is az voltam/vagyok. Annak ellenére nem vagyok rosszul a szagától, vagy állagától, hogy magát a vérengzést nem bírom elviselni még filmekben sem. Arról nem tudtam persze, hogy könnyű dolgom van, mert átlagon felülien gyorsan alvad a vérem, így a sajátommal sose koszolok össze semmit.:) De nem akarom elspoilerezni a vizsgálati eredményeket.:)

bloodvampire.jpg

K.V. tanácsára csináltattam véralvadási panelt, szintén a Centrumlab-nál. Megint fogalmam sem volt, milyen vizsgálatra menjek pontosan, így Trombofília csomagot rendeltem. Ezek már sokkal költségesebb és bonyolultabb vizsgálatok, mint az előzőek. (UPDATE: Ez a csomag már nem létezik a Centrumlabnál, viszont egyesével meg lehet méretni a különböző részeit.)

30.000 Ft volt a teljes panel, és egy hét volt, mire megjött minden eredményem.

A leletekről jut eszembe, hogy a Belvárosból mindig hiányoltam a csillagokat, mióta itt lakom. Tudjátok, azt az érzést, hogy este hazasétálva az ember az égnek mereszthesse tekintetét, és gyönyörködhessen a Vénusz fényében. Ezzel a véralvadási panellel minden vágyam teljesült, láttam rajta épp elég csillagot!:)

A nagyon gáz eredményeim:

  • Prothrombin-INR: 0, 95 (normál tartomány 0,9-1,1) Ez alacsony.
  • VIII. faktor: 68% (ref. 70-150) Ez is alacsony.
  • Protein S: 22,2% (ref. 58,0-127,5) Extrém alacsony.
  • Antithrombin III: 70,4% (ref. 83-118) Kevés.
  • Lupusz antikoaguláns: 47,0 (ref. 30,5-40,6); 1,62 (ref. 1,09-1,37) Sok.

Ez azt jelenti, hogy a lupusz antikoaguláns pozitív!

Azaz antifoszfolipid szindrómás vagyok. Ez egy olyan gyógyíthatatlan betegség, ahol extrém gyorsan alvad a vérem, vérgöböket képezve. A baba elől elzárja az ereket.:/ Lehet, hogy megvan a vetélés oka! És, lehet, hogy kezünkben a saját sorsunk irányítása! Lehet, hogy tehetek valamit azért, hogy az új kicsink éljen!!!!

A hematológus dokim B.Gy. volt, és nem tudom eldönteni, mit gondoljak róla. 17.000 Ft-ot kért a konzultációért, aminek a végén végül is született megoldás a gondomra. De ami a vizsgálat eleje meg a vége közt történt...! Az elején azzal kezdte, hogy megdöbbentő, hogy még élek. Aztán azzal folytatta, hogy egyébként cukorbeteg, pajzsmirigybeteg vagyok és ir-es (ezek nem igazak, de ő ezt olvasta ki a leleteimből) és a prolaktin szintem is durva (nem az). Ajánlom ehhez a részhez Babee blogját is, aki durva cukor- és inzulineredményeket kapott, és neki tényleg IR-je volt. 

Gyakorlatilag csak annyi hiányzott volna, hogy a szüleimet felhívja és megmondja, hiba volt nem kitenniük a Taigetoszra. Mondjuk 230-cal születtem, szóval lett volna igazsága az öregnek.:)

Az egyértelmű, hogy soha többé nem megyünk hozzá, de azért jó volt látni, hogy végül nem írt fel semmilyen vérhígítót vagy más gyógyszert. Aldric szerint azt gondolta, úgyis hamar sikerül a kicsi és terhesség alatt más megoldást kell találni. Én amellett vagyok, hogy mégsem akkora a baj, hogy az életem bármikor veszélyben lenne. Bár, sokat akarok zebrán átkelni a Belvárosban, szóval...mégis.

A megoldás az lett, hogy amint pozitívat tesztelünk újra, kiváltunk egy injekciót, amit azontúl naponta kell szúrnom magamba, összesen egy éven át. A szuri neve Fraxiparine, 1 havi adag 900 Ft-ba kerül EÜ 100 (azaz életveszélyes, gyógyíthatatlan betegség) támogatással.

A pozi teszt után nem nőgyógyásznak, hanem terhespatológusnak kell végigkísérnie a terhességem. Lehet, ugrik a Maternitys tervünk, de majd írok még erről annak idején! Az okokról bővebben itt.

Szólj hozzá

panel terhesség vetélés baba véralvadás lupus hematológia prothrombin antifoszfolipid Belváros lupusz protein s protein c Fraxiparine elvetélek vetél Trombofília csomag