2015. okt 05.

51. A méh elnehezülése normális, de a táppénzcsalás nem az!

írta: Clamesa
51. A méh elnehezülése normális, de a táppénzcsalás nem az!

Pár napja néha fáj a méhemnél a hasam. Pontosabban, olyan, mintha valami lefelé húzná a pocimat. Magne B6-ot kezdtem saját szakállra szedni 3X2-es adagolásban. Mivel nem segített, csak a Magne B6 ivókapszula, ezért ma elnéztünk a BLESZ-be, hogy megnézessük, baj van-e. A Magne B6 ivókapszula egyébként csodaszer, gimiben/egyetemen sokszor görcsölt a magassarkútól a vádlim, és akkor is azonnal segített a problémán. Viszont nem olcsó és nem kényelmes megoldás. És, nem is proaktív szer.

A doki csinált kézi vizsgálatot. Tökjó volt, mert nem fájt, egyáltalán. A méhszájam szerencsére zárt, azt mondta, hogy a 21. hétig ezt nem is kell többet nézni. A méhszáj nyílása okozhatna ilyen fájdalmat, pontosabban, a tartósan fennálló ilyen fájdalom okozhatna méhszáj nyílást, de annak lennének jelei. Szerencsére nincsenek. Adott viszont Magnosolv-ot, ami egy por és nagyon finom az íze. Naponta egyet kell meginni, és az hatni fog. Ha nem, akkor váltok másfajtára.:)

Aztán kiselőadást tartott nekem arról, hogy táppénzre kell menni. Konkrétan a táppénzcsalást népszerűsítve. Vajon kap az alvilágtól ezért pénzt? A törvény szerint ugyanis a kismama munkahelye köteles felajánlani olyan munkakört, amit el tud végezni terhesen is, vagy ha erre nincs mód, a terhesség végéig a fizetése dupláját adni neki, míg otthon van. Az azonban táppénzcsalás, ha valaki csak azért marad otthon, mert a munkahelye nem tud neki mást biztosítani. Sőt, még hülyeség is!

Az én esetemben a heti pár napos bejárás helyett azt kellene választanom, hogy egészségügyi juttatással élek vissza, és az irodai munkámat a fizetésem 60%-áért otthon tévézésre cserélem. Basszus, még tévénk sincs!:( Szerencsére, ő volt az első orvos, aki nem a nő pártján áll, mind a háziorvosom, mind a másik BLESZ-es doki, és a dokik is a Maternityben úgy vélik, a munkám elvégezhető terhesen.

Ez a doki azt mondta, hogy senki se fogja megköszönni nekem, hogyha dolgozom. Furcsa, mert én kifejezetten hálás vagyok/voltam a szüleimnek, mert mindig dolgoztak és volt mit ennem, felvennem és járhattam egyetemre. Nekem elég, ha a gyerekem hálás lesz majd nekem, amiért dolgozom. Más nem kell, hogy az legyen.:) Persze, bólogattam mindenre, amit mondott, hogy vizsgálja már meg a bébit!:)

A hasi ultrahangon egy dobogó szívű, 16 hetes kornak megfelelő kis lényt láttam. Integetett az ultrahangfej felé. A BPD-jét 33 mm-esnek mérte a gép, az orvos szerint ez normális ennél a gépnél (normális esetben sem jelenthet aggódnivalót az egy hetes "lemaradás", mert a fejméretük különböző még csecsemőkorban is). Ekkor, bevallom, arra gondoltam, bár az én családom méreteit örökölné a babám és nem kellene egy töltött pulykát kihordani majd.  Sajnos ez hiú ábránd, mert biztos, hogy a mi kis méreteink nem tudják ellensúlyozni Aldric családjának méretbeli adottságait. De nem is bánom. Szeretem a pulykát.

lily.png

A külső részeim (genitáliák) normálisak, a méhnyakam középen van és ép (portio), folytatásában rendes nagy méh található (anteflectalt uterus), szabad környezetben. A magzatburok ép, a méh vérellátása jó. Hogy a fenébe is ne volna jó, amikor minden nap 0,4 NE Fraxiparine-t kap? Használja hát okosan!

A méhlepényem a hátsó falon található, ami jó hír, a doki szerint később még jól fog jönni. Homogén szerkezetű, átlagosan vastag a lepényem, és nincs leválásra utaló jel. Átlagos mennyiségű magzatvizem van, ép az anatómiám. Ahogy ezt kimondta, azonnal Stana Katicnak éreztem magam. De rájöttem, hogy én nem vagyok sem szerb származású, sem kanadai, sem színésznő. Azt hiszem, ha ő valaha terhes lett volna, nem ép, hanem tökéletes lett volna ráírva az anatómiájáról a papírjaira. Nekem elég az ép is!:)) Majd terhesség után elkezdek edzeni és...:

katic.jpg

A bébinek látható végtagjai vannak és hosszú, csöves csontjai. Jó a gyomra (legalább neki) és telítődik a hólyagja (az nekem is).

Az uh alapján durva fejlődési rendellenesség nem látható. Jut eszembe, már csak 3 nap és amniocentézis! Én aztán igazán nagyon reménykedem, hogy a bébi egészséges, ma a gyógyszertárban a 28 db-os és az 50db-os Aspirin Protect közül a nagyobb kiszerelést választottam!:)

 

 

 

 

Szólj hozzá

ultrahang táppénz terhességi tünetek aspirin terhességi hét amniocentézis táppénzcsalás Down-kór SZTK BPD aspirin protect ultrahang gép Fraxiparine BLESZ amnió koponyaátmérő