2015. aug 11.

30. Az első vérvételi eredményeim és a robbantós nővérke

írta: Clamesa
30. Az első vérvételi eredményeim és a robbantós nővérke

Hétfő reggel nem ittam kávét és nem vettem be a gyógyszereket sem, így el tudtam menni a laborba. A BLESZ-ben a fejetlenség elég vicces volt. Mire odaértünk (7:20), már 6 ember várta, hogy engedjék be a laborba, amely 7:30-tól fogadott betegeket. A vérvételen számot kellett húzni, és az alapján hívták be az embert. Aldricra úgy nézett a nővérke, mintha ezt mondaná: "maga szám nélkül jön, hülye lúzer, úgyse jut soha sorra". Miután becsekkoltam a vérvételre a beutalóimmal és TB kártyámmal, és szégyenkezve bevallottam, hogy ma reggel eltörtük a vizeletes kémcsövet, így kérek egy poharat, hívták az én számomat.

Bementem, mondtam, hogy a 8-as vagyok. Mondták, hogy "senki sem hívta". Én erre finoman megemlítettem, hogy "most írták ki a számomat". Ők ezt egy előzékeny: "de az nem úgy van"-nal nyugtázták. Kimentem, vártam. Bementem, a nővérke meg sem kérdezte, melyik karomba szúrjon, sőt, a vénáim elérhetőségét sem csekkolta. Végül a jobba szúrt, furcsa érzés volt, mert fájt. Természetesen berobbantotta a vénámat és szorítókötést kellett rátennie. Azt mondta: itt berobbanhatott a vénája, vagy nem tudom, tegye rá ezt. Nice!

bamm.jpg

Hozzáteszem, eddig csak vagy magánlaborban vettek tőlem vért, vagy anyut és aput ismerő kedves nénik fogadtak engem az állami kórházban, akik ilyesmiket mondtak: "üdvözöl a lányom, emlékszel, együtt jártatok gimibe, ő most fejezi be a BA-t" vagy "PhD-re kezdtél járni? és milyen?".  Na, a BLESZ-ben nem ez volt.:D

Mikor lejöttem a vágóhídról a BLESZ-ben, még jól voltam. Éppen azon gondolkodtam, vajon az inkompetencia függ-e a kevés fizetésüktől, vajon a több fizetés miatt a figyelmetlen, béna nővér is hirtelen kompetenssé válna? Vagy, aki lelkiismeretes és értelmes ember, az szegényen is az? Gyorsan kizavartam a fejemből ezeket a gondolatokat, amikor leültem Aldric mellé. Éreztem, hogy furcsán elkezd zúgni a világ, őt alig hallom, és a kép, ami a szemem előtt van, tele van sárga fénnyel és csillagokkal. Emlékeztek, ahogy milyen minőségben látott Ted a Sensory Deprivator 5000-rel? Na, én úgy láttam!

ted.jpg

Mivel sosem éreztem még ilyet és sosem robbantották be a vénámat, megijedtem. Kaptam vizet Aldrictól, kimentem a mosdóba, a csuklómra hideg vizet adagoltam, és minden rendbe jött hirtelen! Hozzáteszem, mostanában 5-6 körül szoktam kelni, és reggelizni is korán, így a "8 óráig nem eszem" dolog biztosan nem volt jó tanácsadó a vércukromnak. Nem hiába:

"Haribo macht Kinder froh und Erwachsene ebenso."

= A Haribo bologgá teszi a gyerekeket és a felnőtteket éppúgy.

world-largest-gummy-bear.jpg

Ezután a háziorvoshoz battyogtunk el, aki elmondta, hogy a nyári szabik miatt - ő maga sem érti - de a kórház akkut esetben is 2 hetes időpontokat ad. Így, nyaralás után, 26-án megyek, hogy szakorvos lássa a trombofíliámat, és adjon szakorvosi javaslatot. Addig van egyébként injekció, de ha nem lenne...

Tegnap este megkaptam a vérvételi eredményeket a Centrumlabtól. Aranyos történet, mert elvileg a háziorvosom kapná meg, én csak pénzért kaphatnám kézhez a leleteimet a BLESZ-ben. De, kibaszcsiztam velük, mert korábban súlyos tízezreket hagytam a Centrumlabnál (akik végzik a BLESZ-es vizsgálat kiértékelését), és ők megtaláltak engem a rendszerükben és átküldték az eredményeket.:)

Az egyetlen csillagozott értékem: karbamid: 2,1 mmol/L a 2,8-7,2 helyett. Nem tűnik parának. Van valamilyen fertőzésem megint, amit kimutatott a vérkép, de emiatt sem aggódom.  Majd az orvos ad rá valamit, én megígérem, hogy egész nap tartogatom a pisit hazáig, és a munkahelyemre én magam fizetek egy olyan takarítócéget, amely majd tényleges munkát végez. Így majd talán nem kapok el semmit.:)

Fun fact: A Centrumlab úgy küldi a leleteket, hogy amint kész van egy része, azt elküldik, ugyan a többi kért vizsgálat is benne van a listában, de az van odaírva, hogy "folyamatban" vagy hogy "elküldve ide és oda". Na, levettek a BLESZ-ben egy külön ampulla vért a toxoplazmózis felméréséhez. Az NINCS benne a vérvételi leletben. Talán el se küldték a labornak, talán le se vette a nővérke, talán később jön meg.

Beszélek a héten a háziorvossal, hogy tényleg hiányzik-e szerinte a toxoplasma kimutatása, és ha igen, elmegyek magánban a Centrumlabba, 5000 Ft-ból megúszom. Ott nincs vénarobbantás, nincs bunkózás, nincs feszkó. A cicánk miatt fontos lenne tudni.

scary.jpg

Csütörtökön 9. heti uh-ra megyünk és megismerkedünk egy dokival, akit lehet, hogy kiválasztunk, ha szimpatikus lesz nekünk!:)

 

 

Szólj hozzá

lelet terhesség labor vérvétel toxoplazmózis terhességi hét laborvizsgálat vérvételi eredmény karbamid centrumlab