2016. feb 20.

110. Eltelt a 36. hét!

írta: Clamesa
110. Eltelt a 36. hét!

Fájdalom. A hét eseménye, hogy a magzat hagyta megünnepelni az évfordulónkat, persze totyogva és fájdalmakkal tele, de nem úgy, mintha épp szülni készülnék, eljutottunk egy jó étterembe. Ez persze változhat még, rosszabb és jobb is lehet. És nagyon zavar és nagyon fáj és eeeeeeehhhh! Már csak maximum 20 nap a szülésig!:)

Aranyér. Továbbra is rendesen tudok vécézni, kb. kétnaponta, de az aranyerem, szerintem, egyre jobban kifordul. A doki szerint semmi kence nem fog rá használni, a védőnő szerint is max. azt tudom megelőzni, hogy még rosszabb legyen. Ez király.

Folt a nyakamon. Lett egy nagy barna folt a nyakamon, mert az egyik napos délutánon nyitott kabátban voltam kinn és megfogott a nap. A védőnő megnyugtatott, hogy ez az ocsmányság a szülés után egyből eltűnik majd rólam. És még hozzátette, hogy másoknak az orra is megnő és az arcán is foltok lesznek, már várom!:)

Viszketés. Viszket a nyakam (nem a foltnál) és a hasam is újabban. Aldrickal váltottunk az Alverde Mamaglück testvajról a NIVEA kéktégelyes nagymama krémre, és bevált. Azt hittem, terhesség miatt vagyok rosszul a testvaj szagától, de mivel Aldric is rosszul volt, rájöttem, nem akarok vattacukrot kenni magamra. Mert úgy járok, mint Turk!

turk.jpg

Vettem egy Alverde Mamaglück testolajat is, de nem értjük, hogy kell használni, nem szívja be a bőröm, nem frissít, nem hűsít, nem hidratál...majd a gyereknek jó lesz a hajlataira.:)

Stria. Lett egy kb. 1 cm-es stria felfelé a hasamon a köldökpirszing helyétől indulva.

Ez voltam én valaha. Mostanában van a fb-on egy olyan játék, amelyben régi fotókat kell magadról kitenni. Nem veszek benne részt, de mégis szoktam régi fotókat nézegetni mostanában magamról, a régi életemről. Nem babakori, vagy gimis fotókat, hanem a terhességemet megelőző vagy terhességem elejéről származó fényképeket. Vékony lábak, vékony karok most is megvannak. Nagy mellek, pipa. Lapos has és az, hogy valaha volt alakom, az mára már egyáltalán nem látszik. Persze, most lakik benne egy magzat, de nagyon félő, hogy ez még sokáig, vagy akár örökre magzattal teli pocaknak fog látszani, akkorát nőttem. Nevetséges, hogy egy ilyen pici lányba a sokat áldott természet képes egy 4 kilós magzatot beletenni. Oh wait...akkor a tornádók, az AIDS és a hajhullás sem azért van, mert a természetanya jót akar nekünk?!

Vannak persze sikersztorik is a fogyásban, de az én családomra ez nem jellemző. Talán majd apám családjától öröklöm. Vagy, ami szintén más, mint a női ágú rokonaim lehetőségei voltak, én majd lesportolom, amint lehet. Mindenesetre, nem vagyok már az, aki voltam.

Védőnő. Kihívtuk a védőnőt, mert nem bírtam hozzá elmenni az éles fájdalmaim miatt, pedig csak egy sarokra van. Nagyon rendes volt, kijött, megbeszéltük a leleteimet, és hogy mikor lesz a műtét. Hozott recepteket, mondta, hogy a gyerekdokival felíratta előre a dolgokat dátum nélkül, mert "mi Aldrickal úgyis szeretünk előre felkészülni a dolgokra". Most miért? Mert az állam és a dokik 0 segítségével menedzseltük le a vetélés utáni kivizsgálásokat, és mert kutatóorvos a nőgyógyászunk, és nem kérdezek olyasmiket, hogy a magzat meghal-e attól, ha szexelünk? A mai világban már ez is egy szint, úgy látszik...:))

Gyerekorvos. A kerületi gyerekorvos szimpi egyelőre, neten is olvastunk róla és a recepteket is előre ideadta. De, és ez egy hatalmas de! A nőgyógyászunkkal ellentétben neki nincsen egyáltalán tudományos teljesítménye, legalábbis az MTMT alapján nincs. Ez kicsit/nagyon zavar engem, Aldricot viszont nem. A Várban találtam két orvost is, akik publikálnak rendszeresen, és megvan a PhD-juk is, és persze nagyon közel is vannak. Nem biztos, hogy ez jelent valamit, de a nőgyógyászom esetében ez a fokmérője volt a szakmai tudásnak. El tudom képzelni, hogy a gyerekorvos közelebb áll a háziorvosi szakmához, és messzebb az agysebésztől, ezért nincs szükség tudományos teljesítményre a munkájukhoz.

Attól is félek, mi lesz, ha homeopátiával "gyógyítaná" majd a gyereket, vagy ellenzi az ajánlott védőoltásokat vagy az együttalvást pártolja. Hogyan fogunk ezekre reagálni egy ideges helyzetben, amikor orvoshoz méltó viselkedést várunk majd el tőle. De ezek mind csak lehetőségek, simán lehet teljesen korrekt is!

Jegygyűrű. A nagyszüleim és a tág családom falusi származásúak. Anyám 18 éves korától két nagy megyei jogú városban élt, most pedig félig a fővárosban, apám egy 300.000-es városban élte le első 30 évét, később pedig egy megyei jogú városban. Én magam 18 éves korom óta fővárosi vagyok, előtte megyei jogú városban éltem. Támogatom a női-férfi esélyegyenlőséget, a szociális jogokat, a szabadsághoz való jogot az élet minden területén. Nem hiszem azt, hogy a férfiak nem tudnak pelenkázni vagy hogy a nőké a házimunka.

De néha annyira falusi vagyok, hogy öröm látni! Aldric nagyon sokat nevet azon (ezer generációs budapestiként), hogy fiatal lányokkal helyet cserélek, ha azok asztal sarkára akarnának ülni. Hogy furcsállva nézem azt, aki terhesen megy férjhez fehér ruhában és lagzival. És most is, amikor a gyűrűmet a vizesedés miatt le kellett (volna) vennem, elsírtam magam szégyenemben. Így, végül úgy döntöttünk, nem tesszük el dobozba.:)

Emlékszem, unokanővérem első szülése előtt az anyjáékhoz költözött pár hétre, mert a lakásukat újították. Nem volt gyűrűje már akkor, és a szüleinél lakott a férje nélkül. Mindenki azt hitte, leányanya.:) Ezen felbuzdulva a kisujjamon kezdtem el hordani a gyűrűmet, és fogom is még amíg csak oda megy fel.:)

stone.jpg

Vizesedés. Azt hiszem, egyik este vizesedett a kezem és a lábam. Éppen a magzatot nyugtattam, hogy nem kell félni attól, hogy a világító dobozban Spike bácsi hangosan ordít Buffy nénivel, mert ők valójában nagyon is szeretik egymást, amikor észrevettem, hogy a lábaim és a kezeim meg vannak dagadva. Lerángattuk rólam a gyűrűmet, és hideg víz alatt pár perc múlva elmúlt a duzzanat. Tegnap kimentünk sétálni és este már elő se jött. Szóval, azt hiszem, a mozgás a megoldás!

Rájöttünk, hogy gyerekünk lesz. Ez nagyon jó, nagyon izgi!! Foghatjuk majd a kezünkben, szagolgathatjuk, a cicánkon nevethetünk, ahogyan retteg tőle. De, bakker, gyerekünk lesz! Mindig itt lesz majd! Jó, az igaz, hogy 18 évesen már külföldön kell taníttatnunk, mert a haza élhetetlen lesz, és nyugaton fog dolgozni és élni is, de akkor is, itt lesz egy jódarabig.:) Velünk!

Aldric idegei kicsit kikészültek azon, hogy még mennyi mindent kéne megcsinálnia a gyerek érkezéséig a munkahelyén, hogy nyugodtan bármennyi itthoni munkavégzést vagy szabit kérhessen. Az enyémek meg azon, hogy mi van, ha a szülés napján fut be egy fontos munkahelyi ügy, amire majd baszok válaszolni. Persze, kit érdekelnek más emberek, mikor az ember gyereket szül, de mégis. Eddig ez (is) volt az életem és most 2 év munkából való kikapcsolódás következik.:)

Kismamafotózás. Mostanában egy csomó ismerősöm tesz ki "igényes" kismamafotózásról képeket. Nem értem. Ezek a képek a férfiaknak készülnek, akik a saját feleségüket is alig dugják meg terhesség alatt, a fórumokból kiindulva, mert "féltik a babát"? Vagy a még nem szült nőknek, akiket egyáltalán nem érdekel az egész? A nagyszülőknek, akik amúgy is látják a lányukat, ahogy alig bír járni?

Vagy a munkatársaknak, hogy ha már nem tettek ki elég bikinis fotót, most lehetőség nyílik megalázni magukat széles ismeretségi körükben? Vagy a már szült nőknek? Ugyan, kislány, tudom, hogy a fotózás után légszomjjal ültél le, paskolgattad a magzatod lábát, hogy "jaj, ne a hólyagomba meg a bordáimba már", és végig arra gondoltál, vajon a fotózás utáni - már áhítva várt - pisilésedkor megint kifordul-e az aranyered, és a Reparont elhoztad-e végül vagy nem.

Vagy, a leendő menyüknek készülnek, hogy ő rosszul érezze magát majd a saját terhességénél, amiért az ő köldökét nem retusálja le senki az életben és a striáit sem? Végül is, ez utóbbi miatt megérheti:))

obama.jpg

CTG. Megyünk CTG-re hétfőn. Ez egy 20 perces tappancsos vizsgálat, ahol megnézik, hogy A. elég oxigént kap-e, a lepényem jó-e annyira, hogy vérellátást biztosítson. Az is lesz még a vizsgálat alatt, hogy pénzt próbálok ajánlgatni a nővérnek, hogy írjon olyan dolgokat a papírra, hogy a gyerek hamarabb velünk lehessen, mint ahogy a doki akarja. Ő majd visszautasítja, elmondja, itt milyen szabályok vannak, és végül a csótányokat számolom egyedül a hideg vizes zuhanyzás közben a Hetényi Géza megyei kórházban, mert csak ott engednek szülni:))

Szerződéskötés. Már a legutóbbi uh után elhoztuk a szerződésmintát, amibe bele akarunk íratni plusz dolgokat, és alá is írjuk a CTG után. Nincs pl. benne az az infó, ami a honlapon szerepel, hogy a szülés előtti 1 hét vizsgálatai már benne vannak az árban. Beleíratjuk azt is, hogy szeretnék Bromocriptint kérni tejapasztásra, és azt is, hogy egy vega és egy sima étkezést kérünk.

Női(e)sség. Néha haragudtam anyámra tinikoromban. Volt ugyan fiatal korából sminkkészlete, de sosem láttam őt sminkelni. Sosem láttam őt igazán csinosan, mert sosem fogyott vissza a gyerekkorombeli anyuka teste után. Sosem láttam őt nem öreg néni hajjal, vagy a haját festve. Nekem egyedül kellett felfedezni a körömfestés, szemöldökszedés, bajuszgyanta, hajfestés témakörét és úgy egyáltalán, a szépségipar egészét. De, szerencsére  anyám nagyon is nyitott volt ezeket a dolgokat tőlem megtanulni! Azóta gyantáztat, hajat vágat rendszeresen, festette is egy darabig, és a körmeit is lakkoztatja!:)

Szóval, ahogy a Hupikék Törpikéktől megtanultuk "semmi kétség, kell a szépség, hiába mulandó". Mindenki szerint csak a hasam nőtt, és továbbra is nőies maradtam. Aldric szerint is. Szerintem meg...ha ülök, háj van a csípőmön, ha állok, a térdeimen hús van, biztos, hogy a hasam feszessége csak álca és az alatt legalább 5 kiló súlyfelesleg van, nemcsak a gyerek. A fejem fel van puffadva, tokám is van, és a mellem is mintha lógna, pedig az nem is lett nagyobb.

Komoly politikai félelmek. Biztosan a hormonok is rásegítenek, de mostanában nagyon félek, mi várja a gyerekünket, ha kijön onnan. Vajon tilos lesz majd az abortusz? Vajon az oktatásban és egészségügyben még lejjebb süllyed az ország? Vajon tudjuk-e majd taníttatni, szabad lesz-e egyáltalán tanulni? Vajon lesznek-e szabadságjogok Magyarországon? Mi lesz Kelet-Magyarországgal, kerítéssel fogják elzárni nyugattól? Háborúba keveredünk? Le fogják-e rángatni valaha a nadrágját az utcán, hogy megnézzék, körül van-e metélve? Melyik nyugati országban fog élni? Fogadnak majd addigra még bevándorlókat a nyugati országok, hogy ki tudjon menni? Mi is kiköltözünk majd?

De persze, ezek távoli kérdések, és jobb a struccpolitika. A gyereknek szeretet kell, és Substral. Jaj, dehát azok a növények!!!:/

stay.jpg

Szólj hozzá

politika védőnő fájdalom gyerekorvos hízás ctg félelmek nőiesség jegygyűrű stria aranyér viszketés vizesedés nőiség szerződéskötés kismamafotózás hólyagfájdalom hetenkénti substral terhességi folt