2015. nov 26.

75. Terhesen beoltottak influenza ellen! Ide lőjjetek!

írta: Clamesa
75. Terhesen beoltottak influenza ellen! Ide lőjjetek!

A háziorvosom már augusztus óta mondja, hogy amint lesz influenzaoltása, azonnal szól és már oltanak is be. A második trimeszter elejét (12. hét) jelölte meg a választóvonalnak, ami után már oltatni szabad és kell. (Egyébként Magyarországon csak az az oltóanyag van forgalomban, amely terheseknek is adható.)

A kedvenc BLESZ-es nőgyógyászom, C.P. már az előző terhesség alatt is javasolta az oltást, mert éppen az influenzaszezon elején (kb. most) szültem volna. A védőnő azt mondta, tavaly is számos kismamája oltatta be magát, nyugodtan tegyem. Bár, neki semmiről sincs saját véleménye.

Czeizel Endre korábban készített egy kampányt ehhez a dologhoz, amelyben elmondja, hogy ne higgyünk a rémhírek terjesztőinek, hiszen az influenza a kismamára sokkal veszélyesebb az oltásnál. Én, annak idején a h1n1 influenzát is elkaptam, és 2 hétig fetrengtem otthon, kb. sírva.:)

A mostani terhességem nagy pocakos időszaka és a kicsi első hetei is mind-mind az influenza szezonra esnek. Vagyis, én nagy pocakkal a BKV-n fogok a tömegben fogantyúkat fogdosni, majd bejövök a munkahelyemre azok közé, akik szintén így utaztak befelé.:) A bébinkhez pedig a sok "áh, csak pici megfázás" mentalitású látogatók jönnek majd első heteiben (no offense, én is ilyen vagyok:D).

A Maternity dietetikusa elmondta, hogy van egy új kutatás, amely szerint a bébiket az első 3 napjukban védi a szervezetük a betegségektől, így nyugodtan jöhetnek hozzájuk látogatók, később viszont egy picit vigyáznunk kell.

Én tavaly voltam influenzás, nagyon rossz volt, idén nem akartam, hiszen terhesen gyógyszert se lehet bevenni és a láz sem túl kedvező állapot. Az oltás ingyenes a kismamáknak. A szüleim (oktatás, egészségügy) véletlenül éppen velem egy napon kapták meg az oltást, Aldric hétfőn fogja.

(Arról most nem ejtenék szót, hogy az emberek mennyivel jobban rettegnek a védelemtől, mint magától a betegségtől, ahogyan ezt láttuk az amniocentézist kerülő kommentelők esetében is.)

Érdekes módon az oltás közelebb hozott engem a magzathoz, mert az orvos azt mondta, hogy a baba születése után fél évig védett lesz az influenza ellen, mert megkapja tőlem. Minden nap szúrunk engem, hogy ő ne haljon meg, minden nap beszélünk hozzá, hogy jól érezze magát, de ilyen szép ajándékot még - azt hiszem - sosem kapott tőlünk.

 Végül, egy kis válogatás azokból, akik beoltatják magukat évek óta influenza ellen!

flu1.jpgflu2.jpgflu3.jpg

 

 

Szólj hozzá

terhesség influenza influenzaoltás influenza oltás Czeizel Endre