2016. jan 23.

102. A 32. hét is eltelt!

írta: Clamesa
102. A 32. hét is eltelt!

Voltunk a védőnőnél. Megtudtuk tőle, hogy ki lesz a körzeti gyerekorvosunk (akit persze nem muszáj választani, de egy saroknyira van). Aztán azt is, hogy a gyereknek a recepteket csak a szülés után írják fel, így - mivel Aldric benn lesz velem a kórházban végig - a hazajövetel után fogjuk kiváltani. Bár, a védőnőnk arcán némi csalódottság és megdöbbenés látszott, amikor rájött, hogy a gyereknek tényleg lesz apja, nemcsak spermadonort kerestem.:) Meg azt is, hogy csak egy kilót híztam, hiába tette a mércét a 70 kg-ra "kezdetnek", 3-mal felüllőtt.:) Elmondta azt is, hogy a D-vitamint abba szokták hagyni szülés előtti hónapban, mert becsontosodik tőle a koponya (?) és nehezebben fér ki a gyerek. Aztán azt is, hogy ne feküdjek a hátamon, mert a babának nem lesz elég oxigénje (?). 

because.jpg

A steril gézlap rejtélye. A védőnő azt is mondta, vegyünk steril gézlapot és steril vattát. Ez nem sima gézlap és vatta, hanem speckó változat, a gyógyszertárban megkérdeztem a Dr. Eladót, hogy mi is ez. Azt mondta, nem egyesével vannak csomagolva, így tulajdonképpen csak az első darab a steril a zacskóban.:))) Legalább biztosan tudjuk róla, hogy magyar termék!

Várandós csomag. Kaptunk a védőnőtől egy újságot is, meg pár cuccot hozzá, ki tudtam váltani az egyik patikában a Felicitas csomagot is ezért! Ami használható volt belőle, az egy kis Sudocrem, egy kis babafürdető olaj. Kaptunk még tejtartó zacsit, tejszaporító teát, és egy mellbimbó ápoló gél mintáját. Utóbbit, Aldric kifejezett kérésére megtartjuk a szülés utánra tervezett közös játékainkhoz, a többit el tudom ajándékozni egy szoptató barátnőmnek.:) Fura egyébként, hogy ezt a csomagot csak a 2. trimesztertől lehet átvenni, biztosan félnek, hogy a hozzánk hasonló hobbiból vetélős köcsögök kieszik őket a Sudocrem vagyonukból...külön poén, hogy a könyvben, amit adnak, a terhesség 5. hetétől vannak a tanácsok, gondolom, azért, hogy ellenőrizni tudjuk, mindent jól csináltunk-e akkoriban.

Belenyilallt a méhembe. Azt hittem, hogy nagyon jól viselem ezt a trimesztert, és ezt igazából még mindig fenn is tartom. DE! Tegnap az étteremben felállva, azt hittem, hogy kiszakad a méhem. Először azt gondoltam, hogy biztosan megint a magzat rugdalja a hólyagomat, aztán azt, hogy azonnal meg fogok szülni. Aztán, amikor hazasétáltunk 0-s tempóban, és itthon ledőltem, rákerestem, hogy ez normális dolog. Ha a terhesség nem betegség, ahogyan szokták nálam biztosan okosabb emberek mondani, érdekes életük lehetett a terhességük előtt...

Ezt a nyilallást a medence szélesedése vagy a méhszalagok nyúlása okozhatja. Remélem, hogy az utóbbi, mert, bár szimpatizálok Leah Reminivel, inkább a humorát kérném a feneke helyett:)

leah.jpg

Fáj néha a hátam. Néha arra ébredek, hogy fáj a hátam. És néha arra kelek fel egy sorozatnézés után is, a kanapéról. De nem huzamosabb ideig és nem elviselhetetlenül.

A fél gyerek kilátszik belőlem. A héten - mielőtt jött a hideg - a magzat hajnaltól estig nem hagyott nyugton. Mozgott, forgott, billegett a reggelinél, a munkahelyemen, hazafelé úton és itthon is. Délutánra annyira aktív lett, hogy a baloldalamon gyakorlatilag egy egész gyereknyi test látszott ki belőlem. Másnap viszont sikerült kipihenni a fáradalmakat.:)

Teljesen ismeretlen nő. A héten a munkahelyen egy általam addig sosem látott, 50 körüli teljesen ismeretlen nő és köztem ez a beszélgetés folyt le, amíg mosogattam a konyhában. Ő beállt elém az ajtóba, elzárva a kijáratot.

  • Ő: Szia!
  • Én: Jó napot kívánok!
  • Ő.: Hú, de nagy a hasad!
  • Én: <csendben mosogatok tovább>
  • Ő: Biztosan mindjárt szülni fogsz!
  • Én: Március elején.:)
  • Ő: Tuti, hogy előbb, hatalmas a hasad!
  • Én: Az ultrahangok szerint rendben van a méret, szerencsére!:)
  • Ő: Pedig tényleg óriási.
  • Én: Kiengedne, hogy visszamehessek az irodámba?

Nem tudom eldönteni, hogy ez szexuális vagy csak sima zaklatásnak számít-e. Jó volna egy jogász a családban!:D

Mosás. Elkezdtük kimosni a gyerekcuccokat, de csak a kiszolgáló részét, vagy hogy is mondjam.:) Kimostuk a Stokke huzatait, és táskáit, aztán a babahintához tartozó dolgokat, az Adamo hintát, a kengurukat és kendőket. Az ágyneműket, pólyákat, anyagpelusokat, plédeket. Aztán, ráadásként még a hálózsákokat, és most egy időre abbahagyjuk, mert a kis ruhák kimosásához kell egy kis teregető felület is.:))

 

Szólj hozzá

védőnő méh magzatmozgás mosás gézlap hetenkénti