2016. jan 04.

93. "Az Apa címben éreztük a legnagyobb kockázatot" - mondja a könyvkiadó.

írta: Clamesa
93. "Az Apa címben éreztük a legnagyobb kockázatot" - mondja a könyvkiadó.

Meg akartuk venni az Anya, Apa, Mama, Papa, kérlek, meséld el nekem könyvsorozatot. Mert szerintünk tök jó. A gyerek anyja, apja, nagyija és nagypapája elmesélheti, hogyan élt gyerekkorában, mi lett belőle, milyen volt régen a világ.

Gondoltuk, tök jó buli lesz átadni a gyereknek az egyéves szülinapján (ez lett volna a határidő a nagyszülőknek), hogy majd később, felnőttként szívesen forgathassa.

A kiadónak írtam egy emailt, mert nem találtam az Apás verzióját a honlapjukon (gondoltam naivan, hogy béna vagyok webegyben), ezzel a szöveggel:

"Szerettük volna leendő gyermekünknek megvásárolni Önöktől az Anya, Mama, Papa verzióban is kiadott Meséld el nekem sorozatot (lásd pl. a mama verzió: http://partvonal.hu/elma-van-vliet-mama-kerlek-meseld-el-nekem). Ám, meglepődve tapasztaltam, hogy Apa verzió nincs a sorozatból. Tudna segíteni, hogy hol találom meg az apás változatot a weboldalukon? Nyilván létezik, hiszen nemcsak anyukája és nagyszülei vannak a gyerekeknek."

Ezt a választ kaptam rá a nőnemű (!) szerkesztőtől:

"A sorozat Apa-tagját egyelőre nem adtuk ki, de szerepel a 2016-os terveink között. Először azonban szeretnénk megnézni az Anya-, Mama- és Papa-könyvek mutatóit, vagyis hogy hogyan fogytak decemberben. Ha jól, akkor hamarosan az Apa is megjelenik. Sajnos ma már annyira drága egy könyv 3-4 ezer darabos legyártása, hogy muszáj nagyon körültekintőnek lennünk, és mivel az Apa címben éreztük a legnagyobb kockázatot, azt hagytuk utoljára."
Én, mint
  • aki pályáztam már könyvkiadási pénzért, vagyis tudom, mennyibe kerül egy könyv legyártása,
  • nő,
  • leendő anya, 
  • feleség,
  • budapesti, értelmiségi nő,
  • olyan lány, aki imádja a nevelésében aktív édesapját
  • terhes nő, akinek most emiatt visszatért a hányingere
azt üzenem a Kedves Kiadónak teljes szívemmel, hogy:
fuck_3.jpg
Szólj hozzá