2015. nov 21.

72. A 23. héten a magzat észrevette a cicánkat!

írta: Clamesa
72. A 23. héten a magzat észrevette a cicánkat!

A múltkori para után ez most nyugis hét volt. Végre van egészségbiztosításunk is, így valamit visszakapunk a milliós orvosi költségünkből!:)

A magzat rugdos. Egyre többet! Aldric még mindig érzi azonnal, ahogy mutatom neki és tök boldoggá tesz minket. Tényleg, nagyon kedveljük a magzatot!:) Sokszor eszembe jutott tegnap, hogy ezen a héten - ha koraszülnék - már megpróbálnák őt megmenteni. Nem sikerülne, de megpróbálnák. Mert, ő már igazából egy ember!:) Majd a 28. héttől lesz igazán az, de...már felcsillant a remény!:) Egyre többször ébredek arra, hogy az oldalamat kiböki a rugdosással, aztán amikor simogatom, hogy nyugodjon le, olyan alakú lesz a hasam, mintha odatolná a fejét vagy a hátát. Remélem, erről van szó!:) A gyomromat úgy feltolta a méhem, hogy oldalt korog, a bordám alatt.:))

A magzat észrevette, hogy van cicánk. Ha már control-freakségünk eredményeképp nem tud toxoplazmózis fertőzésben elhalálozni, gondolta, másképp kell észrevennie majd, hogy tartunk állatot. Egy hete a férjem mellkasán dorombolt a cica, amikor én odatettem mellé a hasam, és a magzat rugdosott a morgásra. Aztán, ezen a héten egyik este a cicánk hangos nyávogásba kezdett, hogy "éhes vagyok" vagy "menjünk már aludni" vagy "engedj nekem vizet a kádba, hogy csapkodhassam, ahogy folyik". A magzat rugdosott mindig, amikor a cica elrikkantotta magát, én megpróbáltam a hálószoba felé hátrálni, de a cicó követett és csak nyomta a szöveget, a magzat meg reagált rá.:) 

cat.jpg

Terhescsoportok. Pár hete már keresek terhescsoportokat a neten, facebookon, bárhol, aminek nem babaruha eladás, babajáték cserélgetés vagy éppen egymás megalázása a fő profilja. Nehéz találnom, mert olyasmire se regisztrálnék, amiben pocaklakónak nevezik az embriójukat vagy magzatukat. Nehogy már meglássák az ismerőseim, hogy így kifordultam magamból!:) Találtam egy szuper, támogató terhes, anyukás csoportot, a neve Mamasziget. És ott ajánlottak egy AnyaTanya nevű oldalt, ahol már két fórumba is csatlakoztam: 2016. év elejei és tavaszi babák anyukái. Egyedül én emlegetem ugyan a férjemet, de ezt már megszoktam. Egyébként, valahol annyira ironikus, hogy mindkét csoport neve borzalmasan ősanyás, és mégsem ők azok, akik osztják egymást a szoptatás, császár, házimunka témakörében. Szoktam még néha segíteni a Kisbaba  Napló Facebook oldalon, csak az nyilvános, így csak nem égő témákhoz írok.:) Van egy nagyon népszerű Kismamablog nevű oldal és fácse oldal is, amit minden terhes vagy babás ismerősöm lájkol. Pedig! Ú, mennyi pedig! Egy szörnyen antipatikus pszichológusnő tesz ki dogmatikusabbnál dogmatikusabb, mártírkodó szövegeket a gyereknevelésről. Arról, hogy jaj, mert a férjek biztosan nem csinálnák ezt ilyen jól, meg hogy az apa jól alszik, amíg a nő a gyerekkel ébren van. Nem kell hozzá sok ész, hogy az ember megadja ennek a blognak az egymondatos definícióját: Ki milyen virágot szakít, olyat szagol. Hát szagoljátok!:)

Az egyre nehezebb munkanapok. Az csak az egyik, hogy amikor szellemi tevékenységbe kezdenék, nagyokat kezd rugdosni a magzat. Arról már lemondtam, hogy tényleges értéket tudjak létrehozni az elkövetkezendő években, tudom, tudom, sokáig tartott, de most már itt a felismerés, hogy ennyi volt.:) A másik dolog, hogy nem tudok sokat ülni. Akkor sem, ha óránként felállok és megyek egy kört. Estére elnehezül a méhem és nagyon elfáradok. Van egy iroda, ahol van egy kanapé, amelyik napokon nem dolgoznak ott a kollégák, oda fogok kucorodni a kis laptopommal dolgozni. Addig is keresek az épületben egy fotelt és elvitetem az irodámba, bárkié is, hátha az kényelmesebbnek bizonyul majd.:) Viszont, a vérzés óta nem stresszelek, nem hősködöm. Minden eldobok a kezemből, ha pisilnem kell, ha a gyerek rúg, vagy ha nehéz a méhem, vagy keményednék. Ha valakiről tudom, hogy fel fog idegesíteni a munkahelyen, ha bejön és beszél, egyszerűen kikapcsolom az agyamat és daydreameket látok.:)

Rossmanós leárazáson szerzett cuccok. A Rossmanó kártyával minden hónapban más dolgokat lehet akciósan megvenni. Elhatároztam, hogy mindig veszek valamit, amit hasznosnak ítélek. Ezen a héten vettem babafültisztítót, orrszívó-porszívóra való fejet és babakörömollót. :)

 

Szólj hozzá

munka terhesség magzat macska táppénz munkanap rugdosás terhességi hét hetenkénti