2015. dec 05.

79. A 25. hét a csillagok háborúja volt!

írta: Clamesa
79. A 25. hét a csillagok háborúja volt!

Voltunk a védőnőnél. Aki - és most ne nevessetek ki - véleményt mondott néhány kérdésről, amit feltettünk. Nekünk ez nagyon sokat jelentett, jófej is volt, érdeklődő is, és tényleg megpróbált mindent, hogy segíthessen! Bár, nem hallott még a legújabb kutatásokról, amelyek szerint a rácsvédő a bölcsőhalál okozója, és az nagyobb baj, mint hogy beszorul a rácsba a gyerek keze, így le kell szedni a kiságyakról a védőt. Ő javasolta a rácsvédőt, mi még bizonytalanok vagyunk. Tök fura, hogy vannak szakmák, ahol nem kell követni a legújabb kutatások menetét.

Mondta viszont, hogy a pólya hasznos lehet nagyon, bár tavaszi babához nem annyira, mert beleizzad (ő nyilván nem lakott még 5 m-es belmagasságon, így nem tudja, hogy itt nyáron is zokniban kell lenni:D). Kérdeztük, hogy mit gondol a hordozókendő-kenguru dologról, mert szeretnénk hordozni a gyereket majd, és állítják emberek, hogy a kenguru rossz a gerincének. Nos, a védőnő egyből arra gondolt, hogy nem lenne jó hordoznom (csak hozzám beszélt, hiszen a gyereknek nincs apja ugye...) őt, mert nagyon könnyen hozzászoknak. Én finoman megemlítettem, hogy "és a kettes villamosra hogy viszem fel a babakocsit?", mire ő zavarba jött és azt mondta: "jaj, arra nem is gondoltam, hogy milyen praktikus lehet közlekedéshez, csak arra, hogy otthon akarja hordozni". Igen, a császáros, tápszerező nő, aki végig tervezi dolgozni a terhességét, biztosan ősanya típus lehet. Jó pszichológus válna belőle!:)

Megmérte a súlyomat, a 17. hétre 4 kilót, a 25. hétre 10 kilót híztam. Azt mondta, hogy ez nem fog szerinte megállni 15-nél, meglátjuk. Van egy kalkulátor, amely a BMI alapján számolja a kilót, amit hízni normális/elfogadható terhesség alatt. Aszerint én 0-s (=alultáplált) BMI-ről indultam, és ehhez a terhességi korhoz ez a kiló a normális. De...eldobtam a kezemből a mogyorót, mást meg amúgy sem nassoltam. Ha húst eszem néha, ahhoz salátát választok mindig, nem krumplit vagy rizst. Szegény térdeim, köszönöm, hogy kitartottatok ennyi ideig, és kérlek titeket, bírjátok el a súlyt végig! És kedves Aldric, ne haragudj, hogyha a szülés után egy darabig még két lábon járó disznósajt maradok, de ahogy eltelt a 6 hét pihi, már futok is nyomogatni a vészhívókat a Szigeten!

fat_1.jpg

Még búcsúképpen a védőnő porig alázott, majd eljöttünk. Csak annyi volt az issue, hogy még nem volt kész a 2. trimeszteri vérképem. A várandósgondozási könyv protokollja szerint a 24-28. hét között ajánlott elvégeztetni, a Maternity protokollja szerint pedig csak akkor, ha az előző vérképen (1.trimeszterben) eltérés mutatkozott. Azt mondta, hogy milyen elfoglalt kismama vagyok, ha nem érek rá picit a laborban várakozni (=úgy két órát, beteg emberek között).

Csináltattunk 2. trimeszteri vérképet. Kértem a háziorvostól beutalót a 2. trimeszteri vérképre, így péntek reggel elbattyogtunk a BLESZ-be, hogy vegyenek tőlem egy kis vért. A betegfelvételnél üvöltött a nő egy másik beteggel, hogy "jöjjön vissza", mire a magzat őrült rugdosásba kezdett, hogy "ez de izgi, mély hang, mondd még, én ezt szeretem, végre valami történik!". Erre én úgy reagáltam, hogy odatettem a hasamra a kezem és próbáltam megnyugtatni őt halk beszéddel. Közben azon gondolkodtam, miért festik a szemhéjukat az egészségügyben dolgozó 50 feletti nők kékre. Ekkor a nő észrevette, hogy terhes vagyok, és mondta, hogy üljek le, máris beküld a vérvételre (még 25-en! voltak előttem akkor). Egy 85+ néni már következett volna, fel is állt, de az előző valahogy nem akart kijönni, én meg bementem előtte...De hát, ez a hátránya a felosztó-kiróvó nyugdíjrendszernek, hogy nekem dolgozni kell sietnem...na de ebbe nem kezdek bele.:D Benn a vérvételen a vénarobbantós nővérke volt, akinek nyújtottam a bal kezemet a vérvételhez. Mire ez a beszélgetés folyt le köztünk:

  • Ő: Adja már a jobb kezét!
  • Én: A balból szeretném a vételt, jobbkezes vagyok.
  • Ő: És? Mit gondol? Kilyukasztom a könyökéig?
  • Én semmit nem mondtam (=azt gondoltam, hogy nem, valóban nem, csak a múltkor is felrobbantottad, és egész délelőtt nem tudtam vele írni), csak nyújtottam ismét a bal kezemet.

Végül persze levette abból a vért. Velem szemben ült, így neki teljesen mindegy lett volna, de veszekedni mindig egyszerűbb. Amúgy most nem robbantott!:)

Aldric oltást kapott. Aldric beiratkozott F.A.-hoz (az én háziorvosomhoz), hogy annak adja a tb-jét, akivel még akár találkozni is tud, ne annak, aki a szülei kerületében volt a kamu háziorvosa. A doki megvizsgálta őt, kb. így: 

day.jpg

Majd megkapta az asszisztenstől az influenzaoltást, és így már biztosan be tud velünk költözni a kórházba, hogy a babával és velem legyen!:) Én is megkaptam a múlt héten.

Székrekedés. Azt hiszem, hivatalosan is bejelenthetem, hogy csak Guttalaxszal tudok vécére menni, de azzal legalább 4 naponta sikerül.:) 10 cseppben állapodtam meg magammal, ami nem okoz nagy görcsöket, viszont hatásos. 

Gyomorsav. Elég durván hajtottam a munkahelyen a héten, és fogok a jövő héten is. A stresszel is magyarázható a gyomorégés, gyomorsav érzése a torokban, de terhesség alatt teljesen tipikus is.

Alvászavar, rémálmok. Borzalmas rémálmaim vannak minden éjjel, és nem tudok általában visszaaludni hajnaltól. A rémálmok általában arról szólnak, hogy Aldric elhagy, mert kövér maradok terhesség után, vagy arról, hogy elfolyik a vizem és nem tudnak császározni, vagy csak arról, hogy császároznak, és ott állnak felettem a műtőben. Kurvára unom már ezeket az álmokat. De van egy elméletem, hogy evolúciósan mért rettegünk a szüléstől. Nem kell messzire menni ahhoz (csak épp a nagyszüleink generációjához, 70+), amikor még nyugodtan bele lehetett halni egy szülésbe, és amelyik gyereked nem halt meg bölcsőhalálban, az majd meghalt 1 éves koráig az antibiotikum elterjedésének hiányában. Vagy, anyám példája, aki csak a véletlennek köszönheti, hogy nem halt bele a szülésbe, mert a 80-as évek Magyarországán nem volt elég jó indok a téraránytalanság és a csípőprobléma a császármetszésre. Talán, azért félünk terhesség alatt ettől az egésztől, mert tényleg bármi történhet.

Megjöttek a vérképeredmények is délutánra emailben. A vizeletem teljesen tiszta. Hétfőn fel akarom hívni majd a háziorvost, hogy a vitaminok pótlásán kívül adna-e másik gyógyszert is. Jelenleg heti 2 Supradynt szedtem, úgy tűnik, ez nem elég a szervezetemnek.

A referenciatartományokat a labor az "egészséges" emberekre vetítve adja meg, nem a terheseknek. Terhesség alatt ugyanis drámaian tud romlani a vérkép, hiszen a fagyöngy belőlem él, így elveszi, ami neki kell az életben maradáshoz. Itt ismét felhoznám a felosztó-kiróvó nyugdíjrendszer kérdését, és mondanám, hogy majd mi is el fogjuk majd tőle, de nem teszem:D

Ezek voltak a csillagos értékeim, zárójelbe írtam néhány érdekességet:

  • Karbamid (=veseműködés)            1,8 mmol/L   *     2,8 - 7,2
  • Nátrium (=só)            135 mmol/L   *     135 - 145
  • Kalcium (=csontok)           2,19 mmol/L   *    2,20 - 2,65
  • Magnézium(a legmagasabb adható adagot szedem, napi 1 tasak Magnosolvot) 0,75 mmol/L   *    0,77 - 1,03
  • Összfehérje (hiányos táplálkozás, de terhességi toxémia jele is lehet, nálam nem jár együtt sem magasvérnyomással, sem a toxémia egyéb tüneteivel)           60,0 g/L      *    66,0 - 83,0
  • Albumin(=máj)           34,6 g/L      *    35,0 - 52,0
  • Koleszterin (nekem mindig magas, az utóbbi 10 évben nem tekintik problémának): 7,10 mmol/L   *         - 5,2-ig lenne jó
  • Trigliceridek (=kurvasok zsírt ettem)           2,22 mmol/L   *         - 1,7
  • LDL koleszterin (ezt ma már szintén nem nézik az orvosok)          4,05 mmol/L   *    0,00 - 3,30
  • Vas (két hete 25 umol/L volt, nagyon fura, valószínűleg vitamint igényel majd)   6,8 µmol/L   *    10,7 - 32,2
  • Transzferrin (=vasszállítás)            4,0 g/L      *     1,7 - 3,4
  • Transzferrin telítettség (=vasszállítás)              7 %        *      16 - 45
  • Teljes vaskötõ kapacitás          100,5 µmol/L   *    42,8 - 85,6
  • Ferritin (=vastartalom)            9,2 µg/L     *    10,0 - 120,0
  •  Eozinofil (=fehérje)           1,21 Giga/L   *    0,00 - 0,45
  •  Eozinofil          12,20 %        *    0,00 - 4,00
  • Vörösvérsejt            3,6 Tera/L   *     4,0 - 5,2
  • Hemoglobin            113 g/L      *     120 - 150
  • Hematokrit           0,34 L/L      *    0,36 - 0,4

Az utolsó 5 dolog kilengése terhesség alatt normális. És ugye itt van nekünk a Fraxiparine is, meg az influenza injekció.

A TSH-m 2,36 (A szakirodalom szerint terhesség alatt a 2. trimeszterben 3-ig tökéletes, 4-ig elviselhető. Erre rákérdezek a háziorvosnál, hogy szedjek-e esetleg megint kisadag Letroxot naponta, hogy javuljon. A Letrox korábban levitte 0-hoz konvergáló értékre a TSH-mat, ami miatt abbahagytam a tanácsára a gyógyszert.)

Meglátjuk, remélem, hogy egy terhesvitamin szedésben kiegyezhetek hétfőn a háziorvossal.:) UPDATE: A háziorvos szerint csak a vasam a gáz, arra írt fel napi 2X1 tabletta Neo-Ferro-Folgammát, terhesség végéig kell szedni. Azt mondta, hasmenést okozhat. If only!!!! A TSH-mat jónak találta. Kinézek még valami jó kis vitamint is, a gyümölcsök ugyanis csak tovább hizlalnak és növelik a magzatvizemet, így marad a tabletta. :)

Kérek másodvéleményt jövő héten P.Z.-től is a leletemről, hátha ő mást is javasolni fog.

Szólj hozzá

védőnő alvászavar háziorvos hízás gyomorsav székrekedés rémálmok pajzsmirigy influenzaoltás vérkép tsh fraxiparin 2. trimeszteri vérkép hetenkénti