2015. nov 14.

70. A 22. hét felét az Elm utcában töltöttük

írta: Clamesa
70. A 22. hét felét az Elm utcában töltöttük

Pontosabban, ha a magzat tényleges méretét nézem, akkor a 23. hét első felét. Csütörtökön letettem a cuccomat egy ülésre készülve, még előtte ki akartam menni a mosdóba. Kimentem. A vécépapíron kis mennyiségű véres váladék volt. Azonnal rohantam felkaptam a dolgaimat és húztunk el a Maternityre. Végig bőgtem, amíg a taxit vártuk, és aztán a taxiban is. Az orvost felhívtam, aki azt mondta, menjünk be este 6-ra a rendelésére (mert nem találta sürgős esetnek a pici vérzést). Én felhívtam a Maternityt, hogy azonnal szükségem van egy ügyeletes orvosra, akik - mire beértünk - beszervezték a saját dokimat, hogy inkább ő nézzen meg.:)

A Maternity klinikai részére mentünk (még sosem voltunk, és bár nem ilyen alkalomból akartuk látni, de azért tetszett), ahol valami olyasmit mondtam zihálva sírva a recepciósnak, hogy "én vagyok, aki...aki P.Z. és telefonáltam és..." A recepciós nagyon kedvesen mondta, hogy azonnal szólnak a doktor úrnak, aki hipp-hopp már meg is vizsgál. A férjem elment pisilni, mire visszajött, én már a dokival és valamiért 3 (!) ápolónővel együtt egy vizsgálóban voltam. Belenézett a hüvelyembe, megnyomta a méhemet kívülről. Megállapította, hogy valóban van egy kis vérzés, de a méhszáj teljesen zárt és a baba is mozog. Én sokkos állapotban voltam, csak ennyire emlékszem abból, amit mondott. Mondta még, hogy honnan jön a vér, a méhszáj környékére emlékszem, de lehet, hogy azt mondta, hogy a hüvelyben van sérülés, nem tudom felidézni...

spike.jpg

Aztán átkísértek - immáron Aldriccal együtt - a Maternity sima rendelésére, ahol a szokásos szonográfus nő megnézte a babát és a méhszájaimat. Ezúttal szuper kedves volt! A belső és a külső is teljesen zárva volt. A méhlepény nem kezdett leválni, jól tapadt és jó helyen tapadt. A méhem vérellátása kielégítő volt. Még mindig sok a magzatvizem, de mivel jó az OGTT és jó a szívuh is, ezért valószínűleg nincs oka. Csak kellemetlen, mert már így is sokat feszül a hasam, és még inkább fog ezentúl. A baba a vizsgálatot végigugrálta, gyertyaállásban rugdosódott felfelé. Emlékszem arra, hogy a gyertyaállás szó elhangzott, Aldric nézte a képernyőt, de semmi másra nem. Csak hogy fájt, amikor megrúgott a magzat és hogy rettegtem, hogy a hetemet kórházban töltöm. Esetleg vajúdással egybekötött magzati halállal.

P.Z. javaslata a leírtak alapján az volt, hogy feküdni, pihenni kell hétfőig. Nem szabad addig szexelnünk. Hétfőn délután megyünk vissza a rendelésére, kontrollra. Ha erősödik a vérzés, akkor beutal kórházba, ha nem erősödik, arról még nem tudjuk, mi lesz. Nem bocsátkozott találgatásokba, hogy mi okozhatta a dolgot. A külföldi fórumokon a nők dokijai a következőket mondták: stressz, szex, hirtelen mozdulat. Sőt, a Fraxiparine miatt az én vérzésem jobban elhúzódik, mint másoké.

Milyen ironikus, hogy a terhesség első 3 hónapjában a vetéléskor tapasztaltak miatt mindig félve töröltem meg magam pisilés után, hogy nehogy vért lássak. Aztán ez a félelem elmúlt, de most megint visszajött. Sőt, a betéttől valami furcsa izzadás jön rám, ami miatt egyfolytában olyan érzésem van, mintha bő vér folyna belőlem.

Olvastam sok helyen a csodás második trimeszterről. Tényleg ez az? Amikor a kombinált teszted alapján nagy eséllyel Downos a gyereked? Amikor egy kurva nagy tűvel magzatvizet vesznek belőled a születésnapod utáni reggelen? Amikor megállapítják, hogy biztos fejlődési rendellenessége van, ezért sok a magzatvized? Amikor kibasznak a munkahelyedről, úgy, hogy egy jó darabig veszélybe kerül, hogy fél évnél tovább otthon maradhatsz-e a babáddal? Hogy állandóan pisilned kelljen, amíg valaki fel nem szíveskedik írni egy kurva antibiotikumot a felfázásodra? Kétszer is??? Amikor vérezni kezdesz és napokig azt sem tudod, kórházban töltöd-e a következő heteket? Amikor nem lehetsz együtt a férjeddel, amennyit csak akarsz? És amikor még 6 ilyen heted van rá, hogy bármi más történjen?

Kedves második trimeszter! Jobban utállak, mint Jennifer Lawrence hörcsögarcát nézni a moziban! De azért még tarts ki mellettünk, és hozd el a harmadikat is magaddal!

Csütörtök reggel beugrottunk egy toxoplazmózis+vas méretésre a Centrumlabba. Az eredmény már másnap a kezünkben volt: nincs toxoplazmózisom továbbra sem és a vasam tökéletes: 25 umol/L (Referenciaérték: 10,7-32 umol/L)

 

Szólj hozzá

vas ultrahang méhlepény második trimeszter magzatvíz trimeszter vérzés méhszáj toxoplazmózis terhességi hét amniocentézis ogtt maternity barnázás magzati echocardioraphia terhességi cukor hetenkénti