2015. aug 07.

28. Dr. House

írta: Clamesa
28. Dr. House

Mióta gyerekorvoshoz már nem járhatok és ezáltal lemondok a havi fülfájás fájdalomdíjaként kapott nyalóka adagomról, nem voltam a háziorvosomnál. Gyerekkoromban havonta begyulladt a fülem, választhattam minden hónapban, hogy kimossák-e vagy szúrják-e fel. Közbevetném, hogy a kimosásra úgy emlékszem, hogy az valami cool dolog, a felszúrás meg nem az.

ice.jpg

Egyszer találkoztam személyesen a szülővárosom háziorvosával, amikor két éve otthon voltam hosszabban a szüleimnél és Nuvaringet akartam felíratni. Nem sikerült, mert a doki szerint az gyógyászat segédeszköz. Nem hitte el, hogy fogamzásgátló, és átküldött az SZTK-ba, ahol persze felírták.

A tegnapi kalandunk után - a netes infók alapján felbuzdulva - ellátogattam az V. kerületi háziorvosi rendelőbe. Úgy gondoltam, rákérdezek, tud-e felírni Fraxiparine-t, Utrogestant, és be tud-e utalni helyekre. Akarok pl. egy állami hematológust keresni, és a védőnőt kikerülni a 12. hétig. Átiratkoztam az itteni dokihoz, Dr. Fehérhez.

kulkajanos_2v.jpg

Ő adott beutalót a BLESZ-be a teljes vérképre, amit a Maternityben kértek. Azt mondta, terheléses cukorra nem kell mennem, mert Merckformint szedek, azok az értékeim biztosan jók. Én azért is örülök ennek a hírnek, mert a glükózos limonádé csak nem bizonyult olyan finomnak MELEGEN, mint azt az ember előre elképzeli. Elfelejtettem toxoplazmózis vérvételre kérni beutalót, de azt egyébként a 16. hét környékén ajánlják.

Adott viszont magától Utrogestant! Végre felírt valaki olyan Utro-t, ami nem végzi a bugyimon, Aldric péniszén és a fürdővízben. Azaz: szájon át szedhetőt kaptunk. Végre. Ugyanazt csinálja, mint a hüvelybedugós változat, de mégsem a szájon át szedhetőt írják fel. Azt mondta, Fraxiparine-t fel tud írni szakorvosi javaslatra eü 100-ra, így beutalt szakorvoshoz is (hematológus), aki tud ilyet adni nekem. Persze, lehet, hogy csak októberben, amikor sorra kerülök nála, de tud!:) Egyébként Dr. Fehér fel tud írni 3500-ért Fraxiparine-t, őszintén: nekem az is oké.  A receptírásért nem kér pénzt, kedves és egy utcányira van, elérhető időpontokban.

care.jpg

Amikor felvett a betegei sorába, elcsodálkozott azon, mennyire problémamentes a terhességem és milyen egészséges vagyok. A vérnyomásom tökéletes, családomban nincs örökletes betegség, a szívhangom rendben, sosem vagyok beteg. Csak itt van ez a fránya antifoszfolipid-szindróma!:) Megértette, amikor visszautasítottam, hogy orvost válasszak, és védőnői tanácsadásra menjek a 12. hét előtt. Megdicsért, hogy egyedül lemenedzseltük a vetélés utáni vizsgálatokat, amikor az orvosok 3 vetélés után lettek volna hajlandók "segíteni". Megmondtam neki őszintén, hogy nekem további vetélésekre se időm, se türelmem nincs.

Hétfőn akarok elmenni erre a vérvételre, amire beutalt. Ennek egyszerű oka az, hogy ma reggel véletlenül ittam egy kv-t és oda éhgyomorral kell menni.:D Meg amúgy is ráérünk arra még. Meglepetésemre reggel 7:03-kor hívott Dr. Fehér, hogy menjek be hozzá délután a rendelésre, mert előrelépett valamit az ügyemben. Vajon mit tudott előrelépni tegnap este 7 és ma reggel 7 között? Azt tudom elképzelni, hogy talált nekem egy orvost, vagy azt, hogy kiderítette, hány %-ra tudja kiírni a Fraxiparine-t.

UPDATE: szervezett nekem egy akkut randit hétfőre a Honvédba, ahol kapok szakorvosi konzultációt és szakorvosi javaslatot. Szerinte túl kevés a Fraxiparine, és a Clexane jobb lenne. A Fraxiparine és a Clexane egyébként ugyanaz, Prof. B. Gy. meg szeret új termékeket kipróbálni a piacon, így emiatt nem aggódom. Az, hogy túl kevés, az persze lehetséges, de igazán csak a 12. héttől kellene adni, így remélem, még időben vagyunk. Kértem egy plusz toxoplazmózis vizsgálatot is hétfőre.

Szólj hozzá

nőgyógyász gyerekorvos háziorvos labor fülgyulladás vérkép szakorvosi javaslat toxoplazmózis laborvizsgálat antifoszfolipid SZTK Maternity merckformin Utrogestan Fraxiparine antifoszfolipid szindróma hematológus BLESZ