2015. okt 31.

63. A 20. hét is eltelt: felén túl, felén innen

írta: Clamesa
63. A 20. hét is eltelt: felén túl, felén innen

Letelt a 20. hét, azaz, ha az orvosomnak hihetünk, bőven túl vagyunk a felén ennek az egésznek. Még kb. 17-18 hét van hátra a terhességből. Soha nem próbálnám meg újra.

Hányinger. Visszatért a hányingerem, ami már egyszer elmúlt: a 13. hétre. Most a gyomorsav okozza és az, hogy a válság enyhülésével a fizetések nem, de a közintézmények/plázák fűtöttsége növekedett. Szerencsére ezt a típusú hányingert nem követi a hányás. Köszönöm a méhlepényemnek, hogy átvette tőlem a hányásért felelős progeszteron hormon termelését, úgy tűnik, jobban csinálja nálam!

Székrekedés. Múltkori a Vécémanóval való küzdelmemet megoldotta a kóla egy időre. De megint naiv voltam, és nem hittem Geszti Péternek, aki szerint ugye "ha valami van, de nem az igazi még, ne remélj! Lesz még rosszabb!". Lett! Ennek a hétnek az elején már az erőlködéstől teljesen kikészültem, vérző végbéllel ültem a székemben, koncentrálni sem tudtam a munkahelyemen. Továbbra is használtam persze a Spertit napi 3-szor, és mindent összeettem, amit a védőnő és más laikusok tanácsoltak. Semmi eredményt nem hoztak a módszerek. Délután vettünk Guttalaxot, és 10 csepp megoldotta a problémámat másnap hajnalra. Rá 2 napra magától volt, normális állagú és mennyiségű székletem. Azt hiszem, ez olyan probléma, ami a terhességem során nem megoldódik, hanem csak sinus görbeszerűen ingadozik a súlyossága.

Éjjeli zsibbadások. Babakoromban az volt a tanács, hogy oldalt kell altatni a babákat, engem már akkor is ki kellett párnázni, mert hason akartam volna aludni. Aztán amikor az orvos és védőnő levette a kezét a nevelésemről, a szüleim engedtek hason aludni. Úgy aludtam egészen a terhességem 16. hetéig, amikor a hasam elkezdett zavarni ebben. Azóta az oldalamon alszom. Elvileg baloldalon tanácsosabb, mert a gyomorsav elleni küzdelmet segíti, de én mindkét oldallal szoktam próbálkozni. És rájöttem arra, hogy babakoromban miért volt a hason alvós szokásom! Azért nem aludtam soha az oldalamon, mert zsibbad abban a pózban a kezem és a lábam. Szóval, minden éjjeli pisilés előtt nyújtogatnom kell a végtagjaimat, hogy rá tudjak állni a lábamra és meg tudjam fogni majd a vécéülőkét. 

Fogyás. Fogytam. Egész centiket a derekamból meg a csípőmből. Gondolom, tényleg beválik az, hogy kevesebb szénhidrátot veszek magamhoz. És persze az is, hogy a Guttalax segítségével legalább 3 kilótól szabadultam meg a héten.:) Azt hiszem, mindig azt csodáltam a nyugati orvoslásban, hogy a természetben található dolgokból csodás, valóban segítő anyagokat tudnak összekutyulni. Azt hiszem, ez az, amit a természetben magában is csodálok. 

Három jelentős esemény is esett erre a hétre, ami miatt elkezdtem élvezni a második trimesztert, 1,5 hónappal a vége előtt.:) Persze óvatosan jelentek ki ilyesmit, hiszen tudjátok, "lesz még rosszabb".

Az első erős rúgásokat éreztem a héten. A kis fagyöngyünk eddig is adott életjeleket magáról, pukkantgatásokat, apró rúgásokat éreztem már a 17. hét óta. Ezek egyre erősödtek. Aztán egyik este Aldric a hasamat kente a Mamaglück-kel és akkor kétszer nagyon erősen megrúgta a kezét a baba. Aztán amikor a székelési nehézségeim elmúltak és tudtam volna dolgozni, a magzat egész nap rugdalt. Fejezetet kell írnom! - mondtam neki Nem érdekelte. Így kicseleztem, amíg rugdalt, addig folytattam a kutatómunkát az anyaghoz, és amikor nyugi volt, akkor írtam. Nehogy már a fagyöngy vigye a puskát!

Aldric által is tapintható rúgások. Másnap amikor Aldric éppen hallgatta a hasamon át, ahogyan a magzatvíz locsog, és a kezét a méhemre tette, érezte, ahogyan a magzat odarúgott. Örültem ennek, mert annak ellenére, hogy a magyar társadalom és még az egészségügyi rendszer dolgozói sem hajlandók eltűrni, hogy a magzat génállományának fele nem az anyjából van, azért én még be tudom vinni a férjemet a gyerek körül érzett csodákba.

one.jpg

Kijött a védőnő. Nem nézett meg semmit a lakáson, nem akarta megnézni a kiságyat, sem a baba szobáját. Nem írt a kiskönyvembe. Nem tudott kielégítően válaszolni semmilyen kérdésemre (székrekedés, terhestorna, cukorterhelés). Aldric szerint inkább nem akart, próbálta kitalálni az arckifejezéseimből, hogy vajon mivel nem sérti meg az elveimet. Pedig a homeopátia otthonunkból való kizárásán kívül terhességgel kapcsolatos elveim nem nagyon vannak. Aldric jelenléte ismét nagyon zavarta őt, a cicánk pedig egyenesen felháborította. Szegény cicó nézte őt, néha odament a lábához, próbált kedves lenni. Tudjátok, bizonyosan rosszak azok, akik ordítanak a gyerekkel, ráütnek a kezére, szexuálisan zaklatják és fénnyel etetik, de legalább azoknak nincsen macskája. Persze, valahol megértem őt is. Nehéz rajtunk fogást találni, és mivel ilyen félkatonai jellegűen működik a szervezetük, találni azért muszáj.:) 

voices.jpg

A végére hagytam a legjobbat. Vettünk egy babakocsit!!!!

Van egy babakocsi, amit már 5 éve észrevettem az utcán sétálgatva. Olyan MÁS. Apukámnak (aki ért az egyszerű gépekhez) mutogattam a kocsit, amikor nálam jártak a kerületben, és ő leokézta, hogy ha veszünk majd egyszer, ez stabil és áramvonalas szerkezetű. Oké, elkönyveltem, hogy szép, hasznos és praktikus. Amikor Aldric-kal elkezdtünk babát tervezni, néha kimentünk a Gyöngyösi utcai Brendonba, hogy versenypályán tologassuk a kocsikat. Ő nem elsőre szeretett bele a Stokkéba. De másodjára már igen. Azt vettük észre, hogy mindig a bolt vége felé tendálunk, és a többi kocsit csak megmozdítjuk, de a Stokke az, amit tologatunk is a boltban.

Emlékszem, pár éve volt egy gyomorfogató reklámja a Stokkének, ami nekem imponált, hogy be merték vállalni. Az egész koncepciója az volt, hogy a Stokkéban ülő gyerek eléri az asztalt, kilát a tengerre a partról, és tud szemtől-szemben beszélgetni a szüleivel, míg a "többiben" ülő babák nem. Tényleg hányingerkeltő volt, de bevállalósnak tartottam a cég marketing és reklámosztályát emiatt.:D

A terhességem egyébként olyan, mint a szilvásgombóc készítése. Összemocskolod magad és a környezeted, rosszul vagy a sok hozzávaló látványától, érzed, hogy ezt nem kellene tenned a testeddel, és nagyon sok ideig is tart az elkészítése. De megenni nagyon jó. (Ennek az analógiának a mentén akkor a szilvásgombócrendelése=béranyaság?) Szóval, a Stokke a jutalmunk egyelőre azért a rengeteg szívásért, aminek során minden terhességből összeszedtük a legkellemetlenebb tüneteket és történéseket, és összesítettük a testemben. :)

Még nem akartuk megvenni. Aztán, egyik délután - amikor éppen egy hivatalos megjelenési teendőm zajlott volna, amit így szépen elfelejtettem - nézegettük a Vaterát, babacuccok után kutatva. És megtaláltam a tökéletes babakocsit, a bolti új árának 1/3-áért. Még aznap este elhoztuk. Kaptunk hozzá autós és babakocsira tehető hordozót, ülőrészt, mindkettőre szúnyoghálót és esővédőt, pelenkázó és babakocsitáskát, pelusalátétet, napernyőt és lábzsákot is. Még egy mózeskosár beszerzésén gondolkodunk, mert a net szerint az orvosok nem ajánlják a hordozóban való újszülött sétáltatást, de ismét a net szerint az anyukák babái a mózesben csak kétszer voltak, aztán nem bírták elviselni és maradt a hordozó.

Írtam róla egy dizájnblogot, ahol részletesen bemutatom a terméket. A miénk is fekete, mert bár most még elképzelhetetlennek tartom, hogy valaha kitenném a testemet, a karrieremet és a pénztárcánkat még egy gyereknek, az uniszexsége azért fontos szempont volt!:)

 

Szólj hozzá

alvás terhesség védőnő fogyás hányás babakocsi hányinger fagyöngy rúgás székrekedés magzatmozgás aranyér rapülők fekvés hashajtó zsibbadás szilvásgombóc magyar egészségügy terhességi hét stokke terhességi cukor sperti sperti kenőcs guttalax guttalax cseppek póz terhesen alvási póz terhesen lábzsibbadás karzsibbadás hetenkénti