2015. jún 25.

4. Teljes hormonsor és vérkép eredmények - gond van?

írta: Clamesa
4. Teljes hormonsor és vérkép eredmények - gond van?

A vetélés utáni első menzeszem nem időre jött. Persze nem tudjuk, mi az, hogy időre. Mivel kitisztult a kicsi magától, így még annyira sem tudhattuk a menzesz idejét, mintha missed ab lett volna. De legalább nyugodtan együtt lehettünk bármikor Aldrickal, nem kellett heteket várnunk.

Úgy volt, hogy éppen úgy ment el a baba, hogy a menzeszem következett volna, úgy, mintha csak kimaradt volna egy vérzésem. És végül is ahhoz képest számoltuk a 4 hetet, erre a 4 hétre késett rá a menzeszem 4-5 napot. Azóta ahhoz képest óramű pontossággal jön meg, bár rózsaszín folyást tapasztalok előtte, amit korábban soha sem. Erre rákérdezek még a dokinál, mert aggaszt. (Progeszteron, prolaktin okozhatja ezt, de azok jók, de erről még később írok.) 11 éves korom óta, azaz 17 éve menstruálok, már a 2. hónaptól 28 napos, óramű pontosságú, 4-5 napig tartó vérzésem volt, ezért is vagyok most zavarban a vetélés óta.

Szóval, a vetélés utáni menzeszemet követő menzeszem (still follow?) 3-5. napja között elmentem a Centrumlabba vérvételre, teljes hormonsort akartam. Rátaláltam egy nagyon jól használható, informatív blogbejegyzésre, amely összefoglalja a meddőség (és ezzel együtt vetélés) okait, és a vizsgálatokon végigvezet. Az első nagy csoport a hormonok vizsgálata, a második az immunológia, a harmadik a genetika.

A Mammutos kirendeltségben kedvesek, adnak kedvezménykártyát, gyorsak, a vérvétel szinte jó élmény. Én a Babaváró csomagjukat választottam, mert nem tudtam - orvosom nem lévén-, hogy milyen eredményekre legyek kíváncsi. Így mindent bevállaltunk.:) A csomag ára egyébként vizsgálati díjakkal együtt 22.000 Ft.

Ezt követnie kellett egy 21. napi mérésnek is, ahol a progeszteron és prolaktin szintet megméreti az ember újra. (Ez 6.000 Ft-unkba került, és a lipótvárosi BLESZ-ben levő Centrumlab-ban csináltattam. Ott nem voltam elégedett. Nem lehetett kártyával fizetni, bizalmaskodó kérdéseket tett fel a nővérke, sokat kellett várni, pedig időpontra lehet csak menni, így nekem is volt. Brrr..ezentúl csak a Mammut.:))

hormon.jpg

Az első vizsgálat kb. a 4. napon történt, a rózsaszínezés miatt taktikáznunk kellett, nem tudtuk, már menzesz-e az. A vizsgálaton mérnek mindenfélét, kattintásra megnyílik fenn.

A csillagozott értékeim ezek voltak:

  • össz bilirubin: 24,5 umol/L (ref 5,0-21,0): azt mondták, ez nem baj, nincs köze a bébihez.
  • foszfát: 1,49 mmol/L (ref 0,81-1,45): szintén nem nagy eltérés, nincs köze a babához.
  • folsav: >57,54 nmol/L (ref 8,1-45,3): március eleje óta szedek folsavat/terhesvitamint. Örülök, hogy van haszna a vérképben. Hajrában vagyunk az ikrekért!:)
  • TSH (pajzsmirigy): 2,68 mIU/L, ami 4-ig jó ugyan, de terhességhez érdemes lenyomni 1-2 közé K.V. doktornőm szerint. Okozhat vetélést és meddőséget is.
  • D-vitamin total 25-OH: 44 nmol/L (ref 75-500): ezzel nagyon betaláltunk, mert okozhat vetélést a D-vitamin hiány.

Aki ilyen vizsgálatot csináltat, ne ijedjen meg, ha a vörösvérsejt és VVS értéke csillagos lesz, az azt jelenti, hogy menzesz alatt volt a vizsgálaton, ahogyan azt kell!:)

Az LH-FSH-arányom tökéletes az orvos szerint, ezek szerint sem PCOS-em, sem korai petefészek kimerülésem nincs. Bár utóbbit azért megnézettem, Anti-Müllerian Hormon a neve, és 2,28 ng/ml lett az eredmény, ami jó. Van még időnk próbálkozni.

A 21. napi vérvételem azt bizonyítja, hogy itt bizony megtörtént a peteérés!:)

További releváns eredmények:

  • LH: 5,93 U/L (ref. 2,12-10,89)
  • FSH: 8,15 U/L (ref. 3,85-8,78)
  • prolaktin: 156,8 mIU/l (ref. 70,8-566,5)
  • ösztradiol: 115,1 pmol/L (ref. 99,1-447,9)
  • progeszteron: 4,5 nmol/L (0,98-4,83)

A vizsgálat után elmentem konzultációra, amit a Centrumlab kínált. 5000 Ft volt, fél órán át nézte egy doki az eredményeimet, és elküldött endokrinológushoz. Ő nem írhat fel receptet. Nem érte meg a pénzt.:)

Aztán mentem K.V-hoz, akinek a vizsgálati díja 14500 Ft volt, és felírta az előző bejegyzésben szereplő Merckformin és most a pajzsmirigyemre a Letroxot. Heti 4 napon kell reggelente felet bevennem, ez három hónapra mindössze 200 Ft-ba került.

Kaptam naponta szedendő D-vitamint (1200 Ft 2 havi adag), és folsavat további 1 hónapra, mert az meg fogyóban volt (1200 Ft).

3 hónap múlva a TSH értékem vizsgálatát meg kell ismételni, esetleges terhesség alatt pedig beállítani az adagot. A gyógyszer nőgyógyász is felírhatja a továbbiakban.

 Ezek szerint ELVILEG nem progeszteron-hiány okozta a babánk vesztét, a felírt Utrogestan nem kellett valójában. Bezzeg az Algopyrin!:)

Tehát: Nem vagyok pajzsmirigybeteg, a prolaktin szintem se akadályoz, PCOS-em sincs. Király!:) Akkor mi volt a baj?

 

 

Szólj hozzá

vetélés hormon meddőség immunológia lh meddő hormonvizsgálat pajzsmirigy progeszteron fsh menzesz vérkép prolaktin tsh Mammut d-vitamin hormonsor elvetélek vetél Centrumlab anti-müllerian