2015. sze 30.

49. Miért is fogy el a pénz a magyar egészségügyből?

írta: Clamesa
49. Miért is fogy el a pénz a magyar egészségügyből?

A toxoplazmózis leletem a 9. héten negatív lett, erről már olvashattok ebben a posztban. Mivel legalább két-három hét, amíg az eredmény hozzánk eljut, ezért az otthon tartott cicánk miatt szeretném 6 hetente méretni a szintem. Ezen felbuzdulva elmentem a 14. héten is megnézetni a szintjét. Mivel most már a 16. héten tartunk, ezért felhívtam a háziorvost, hogy mi a helyzet a leleteimmel.

Tipp mindenkinek: Amikor egy nagyon-nagyon komoly betegségeket diagnosztizáló, és a magzat megbetegedését jelentő vizsgálatcsomag leleteit meséled el a telefonban a páciensednek, ne használd a "nagyon" a "rossz", a "hírem" és a "van" szavakat egymás után. Ki kell ábrándítsam azonban az olvasókat, mert valójában nem derült ki, hogy súlyos betegségem van. Bár, az sem derült ki, hogy nincsen.

A háziorvos kapott a Synlabtól egy csekket és egy papírt, hogy csak akkor elemzik ki a már levett (!!) véremet, ha átutalok/befizetek nekik 22.000 Forintot, majd elküldöm nekik postán/emailben az igazolólapot (haha), és akkor ők majd 3 hét múlva küldik az eredményt a háziorvosomnak. Én egyébként már a vérvétel előtt mondtam volna a páciensnek, hogy ez nem egy államilag támogatott vizsgálat,de ez én vagyok. Aki nem szeretem feleslegesen költeni az állam pénzét.

Ha viszont nem utalok, akkor - gondolom - a rászorulóknak adják a vérem:

vampire.jpg

Mivel a TORCH egy nem támogatott vizsgálat, ezért furcsálltam is, hogy a háziorvos ingyen be tud rá utalni. Végül külön írta be a betegségeket, és megindokolta a cicatartással (ahogyan korábban a sima toxoplazmózist), így gondoltam, ez rés lesz a pajzson. Nem volt az. És, mivel a TORCH nem kötelező vizsgálat, így úgy döntöttünk, nem költünk az eredmények megtudására 22 rugót, és máshol már csak a minket érintő toxoplazmózist vetetjük le belőle. Erre is adtak árajánlatot egyébként a Synlabosok, 5000-ért kielemzik a véremet toxoplazmára, és mehetek a leletemért 3 hét leteltével a háziorvosomhoz.

Mondanom se kell, hogy holnap délben kiugrunk a Centrumlabba, ahol 4600-ért mintavétellel együtt megnézik, hogy Macskanővé alakulásom elkezdődött-e. Eredmény 3-5 nap múlva várható tőlük emailben. Korrekt.

catlady.jpg

UPDATE: Tegnap délben levették a véremet toxoplazmózisra és ma reggel 10-kor már nálam volt az eredményt. Továbbra is negatív minden része: sosem fertőződtem meg, és most sem vagyok fertőzött!

Szólj hozzá

lelet beutaló toxoplazmózis torch catwoman centrumlab catlady synlab